Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Am devenit și vom rămâne prieteni!

Proiectele școlare construiesc punți între suflete

Am devenit și vom rămâne prieteni!

La începutul acestui an școlar, 2008/2009, elevii claselor I A și C de la Liceul Teoretic „Lucian Blaga” din Oradea, îndrumați de învǎțǎtoarele lor, inst.dr. Dorina Roman și inst. Carmen Goje, au fost implicați într-un proiect de parteneriat interjudețean, alǎturi de elevii claselor I A și B de la Școala „Avram Iancu” din Satu Mare, îndrumați de învǎțǎtoarele inst. Aurelia Fernea și inst. Marilena Mic.

 Acest proiect (cu titlul sugestiv „Hai sǎ fim prieteni!”) s-a derulat pe parcursul întregului an școlar și a avut drept motivație entuziasmul și deschiderea cu care reacționează copiii, la aceastǎ vârstă, la stabilirea de relații noi de prietenie.
 Primele douǎ activitǎți pe care le-am desfǎșurat au avut ca scop cunoașterea indirectǎ a elevilor din cele douǎ școli partenere, prin schimbul de felicitǎri de Crǎciun și mǎrțișoare, confecționate de ei înșiși. Copiii au lucrat cu plǎcere, s-au bucurat să-și facă daruri din suflet, care sǎ stea mǎrturie prieteniei lor, au reacționat pozitiv la fiecare activitate în parte și au fost extrem de încântați la gândul cǎ undeva, într-un alt oraș, existǎ copii care le sunt prieteni și pe care îi vor cunoaște personal nu peste mult timp.
 Astfel, excursia la Satu Mare a fost un prilej de bucurie atât pentru copiii sătmăreni, cât și pentru cei orădeni, deoarece a fost primul moment când copiii din ambele orașe au luat contactul direct, s-au cunoscut, s-au împrietenit, iar apoi s-au jucat împreună.
 Vizitarea muzeului de istorie al orașului Satu Mare le-a adus copiilor un plus de cunoștințe legate de perioada preistorică, elevii rămânând cu imaginea caselor din acea perioadă, a omului preistoric îmbrăcat sumar, a podoabelor din fier, a focului obținut prin frecarea a două pietre. Locul de joacă “Andandino” a fost pe gustul tuturor, un spațiu cu multe posibilități de joacă, atât în aer liber, cât și în incinta clădirii. Nimeni nu s-a plictisit, toți au plecat mulțumiți, deși dezamăgiți că timpul a fost parcă prea scurt. Ziua a culminat cu o paradă a costumelor eco, organizată de școala parteneră “Avram Iancu”, în cadrul proiectului “O oază de verdeață”, finanțat de Mall România, unde copiii au prezentat costume din diferite materiale refolosibile. Toți copiii participanți au fost recompensați cu diplome.
 Ca imperativ major al acestui proiect, am hotărât să lăsăm loc în primul rând spontaneității actului liber, originalității și creativității elevilor, rolul nostru fiind cel de a crea cadrul optim de desfășurare și de a îndruma fiecare activitate.
 Astfel că i-am avut și noi musafiri pe colegii și deja noii prieteni din Satu Mare. După o primire frumoasă la școală de către dna director adj. Adriana Meșter și de către copii, părinți, dascăli, am purces spre Orășelul copiilor, unde am organizat un concurs de creație (pictarea unor figurine din ipsos) și am marcat prin cântec și vers Ziua învățătorului. Elevii au primit din partea organizatorilor cărți de povești, creioane colorate și nu în ultimul rând, diplome. Activitatea a continuat cu petrecerea câtorva ore la McDonald’s, unde copiii s-au jucat, au fost pictați pe față, au primit baloane și jucării. Ultimul popas a fost la Grădina Zoologică, unde cu toții s-au fotografiat lângă animalele preferate.
 Ca o evaluare a proiectului, sub genericul „Am devenit și vom rămâne prieteni”, elevii au schimbat impresii adunate în timpul activităților, iar cadrele didactice implicate în proiect au stabilit planuri de continuare în viitor a relațiilor de prietenie dintre elevi. (Carmen GOJE)

Trimite email
duminică, 22 decembrie 2024, 08:17:28 Ora standard a Europei de Est