Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Conferință națională cu participare internațională la L.T.B.E.

Liceul Teologic Baptist „Emanuel” Oradea, în calitate de membru A.C.S.I., a organizat, în 28 octombrie,

Conferință națională cu participare internațională la L.T.B.E.

A.C.S.I., cunoscută și sub numele de Asociația Școlilor Creștine Internaționale (în engleză, Association of Christian Schools International), este o organizație non-profit care servește comunitățile de învățământ creștin din întreaga lume. Această asociație a fost fondată în 1978 și are sediul în S.U.A., dar are membri și școli afiliate în peste 100 de țări din întreaga lume, sediul pentru Europa fiind în Budapesta. Scopul principal al A.C.S.I. este de a sprijini, încuraja și conecta școlile creștine și educatori care împărtășesc valorile creștine în procesul de învățământ. A.C.S.I. promovează o educație bazată pe principii creștine și etice, cu accent pe dezvoltarea spirituală și morală a elevilor. Ea se angajează în a ajuta școlile creștine să atingă standarde înalte în educație, precum și să le sprijine în a oferi o perspectivă creștină în cadrul programelor lor academice.

               Liceul Teologic Baptist „Emanuel" Oradea, în calitate de membru A.C.S.I., a avut oportunitatea de a organiza, împreună cu coordonatorii acestei asociații, Conferința națională cu tema Relevanța școlilor confesionale în paradigma învățământului preuniversitar postmodern românesc, în 28 octombrie 2023. Un obiectiv constant al acestor conferințe este acela de a motiva școlile afiliate religios în identificarea factorilor care vor ajuta elevii să abordeze cu plăcere învățarea, cu responsabilitate. Aspecte precum importanța religiei și a religiozității în obținerea unor rezultate școlare dezirabile sunt în continuă dezbatere, în mod special în rândul sociologilor care au ca obiect de studiu rolul factorilor care contribuie la reușita școlară, într-o vreme în care educația trece printr-o serie de schimbări datorită adaptării cerute de noile tehnologii, a influenței Inteligenței Artificiale, dar și a progresismului care lovește tot mai puternic la temeliile credinței creștine. Rolul școlilor confesionale și al comunităților școlare implicate în educația elevilor este considerat important, acestea având un avantaj dovedit în formarea pentru viață a elevilor. Pornind de la studiile lui Coleman privind avantajul școlilor catolice, numeroși autori au demonstrat că școlile confesionale oferă elevilor un ethos specific motivator pentru a obține rezultate școlare ridicate. Astfel, autori precum Dronkers, Pusztai, Carbonaro, Jeynes, au demonstrat, în ultimii ani, că religiozitatea elevilor a avut o influență pozitivă asupra educației, creștinismul influențând, de asemenea, rezultatele academice ale elevilor în mod pozitiv. Subliniem că această influență are trei surse principale: familia, școala și biserica.
              Gazdele au avut invitați de onoare precum doamna viceprimar Antonia Nica, domnul inspector de religie și pentru proiecte educaționale în cadrul ISJ Bihor, profesor Florin Negruțiu și domnul director al CCD Bihor, profesor dr. Alin Ștefănuț. Pastorul liceului ,,Emanuel", conferențiar universitar dr. Dan-Aurelian Botica, a avut o scurtă meditație din Scriptură, completată cu un moment muzical susținut de un grup de elevi ai liceului. După momentul festiv al deschiderii oficiale, a urmat o sesiune plenară susținută de către domnul Laszlo Demeter, director ACSI Europa, din Budapesta, pe tema Învățătura pentru creșterea spirituală. Acestui moment i-au urmat 13 ateliere pentru care profesorii participanți au putut opta, în funcție de zona de interes a fiecăruia. Dintre acestea, le amintim pe cele ale dascălilor orădeni:
1.Analiză privind impactul școlilor confesionale în sistemul de învățământ românesc - prof. dr. Iosif Curta
2.Mentorat şi coaching, două concepte actuale - între necesitate şi modă prof. dr. Alina Burcă, prof. bibliotecar Andra Ştefan și studentă Litere UEO Andreea Moşuţ
3.Valenţele educative ale textului literar şi impactul valorilor morale promovate de acesta în dezvoltarea echilibrată a elevului contemporan - prof. Dorina Popa, prof. înv. primar Irina Negru, prof. dr. Mihaela Fildan, prof. Anca Știube, prof. Meda Chetrone, prof. Lidia Urs
4.Abilităţi şi valori ale dascălului creştin în postmodernism - prof. Florin Iștoc, prof. Ramona Iștoc, prof. Adriana Silaghi-Lucaci
5.Inteligenţa artificială - Între Sacru şi Profan - prof. dr. Călin Gal-Chiş
6.Cadrul didactic - bune practici în creşterea spirituală a generaţiei Z - prof. drd. Ioan Tamaș, prof. Sabin Varan
            La conferință au participat 250 de profesori din județele Bihor, Arad, Cluj, Bistrița-Năsăud, Timiș, Hunedoara, Maramureș, Prahova și Sibiu, dar și din capitală. Au fost reprezentate aproximativ 20 de școli, 5 grădinițe și 5 asociații educaționale private. Conferința a continuat cu a doua sesiune plenară, susținută de domnul conferențiar universitar dr. Sebastian Văduva, cadru didactic la Universitatea Emanuel din Oradea, având tema 7 Diferențe dintre învățământul creștin și cel secular.
            La acest eveniment au contribuit reprezentanți ACSI din străinătate și din țară: Laszlo Demeter (director ACSI Europa), Paul Madsen (consultant educational ACSI, din SUA), Bert Voegel (consultant ACSI, din Olanda), Roslyn Barnes (consultant ACSI, din Australia), Liviu Căprar (consultant educațional ACSI România, pentru licee) și Elisabeta Rauca (consultant educațional ACSI România, pentru grădinițe).
            În contextul zilelor noastre, se ridică tot mai des întrebarea Ce se pierde atunci când ceva se câștigă? Ce a avut, ce are, ce va mai avea omul? Ce va mai rămâne din om? Sunt întrebări pe care e firesc să ți le pui într-o lume în care asistăm cu toții la schimbările ce determină parcă însăși redefinirea ființei umane. Facem tot mai des distincția între omul tradițional, omul modern și omul contemporan. Omul tradițional  avea tradiții, datini, ritualuri și trăia în comunitate. Individul trebuia să fie școlit ca să reușească, să tindă să devină inteligent, să aibă virtuți și credințe stabile, să-și facă datoria, să trăiască spiritual, într-un spațiu deschis, nelimitat. Scopul ultim era cunoașterea și iubirea de Dumnezeu. În perioada modernă se anulează definirea omului ca ființă înalt spirituală, astfel încât individul își trădează universul interior, trăind doar orizontal, fără nicio profunzime, fără nicio înălțare. Universul exterior i-a cuprins toate zbaterile. Pierderea lui Dumnezeu duce la pierderea de sine, de acel sine lăuntric, problematizant. Pentru omul contemporan nu mai există decât ceea ce poate fi explicat, dovedit, cunoscut. Pentru că își anihilează constant universul interior, omul își pierde umanitatea. Carl Schmitt spunea că din modernitate omul a început să se expună la ruină. Se afirmă tot mai des că azi trăim la sfârșitul moralei. Omului postmodern îi lipsește înțelepciunea, cea bună și dintotdeauna, îi lipsește discernământul pentru că nu mai cunoaște noțiunile de bine și de rău și, în chip dureros, a uitat complet noțiunea de caracter.
             În acest sens, conferința națională de la Oradea a subliniat, încă o dată, cât de importantă este întoarcerea la credință. Evenimentul a fost unul excepțional, care ne-a adus împreună și care ne-a îmbogățit sufletește pe fiecare! Este important să construim punți de legătură între noi, dascălii, și elevii care așteaptă de la noi o licărire, o sclipire, o scânteie, luminița care să trimită spre Lumina întru veșnicie, Calea, Adevărul și Viața! Într-o lume haotică și tot mai zdruncinată, suntem chemați să regăsim pasiunea care ne-a făcut dascăli, să fim fiii Marelui Rabuni!
            Recunoaștem și acum, ca o piatră de aducere-aminte: NIHIL SINE DEO!
            Prof. dr. Iosif-Viorel Curta, prof. dr. Mihaela Fildan, prof. Ramona Iștoc

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:34:37 Ora standard a Europei de Est