Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,Educația emoțională și impactul acesteia asupra formării profesionale a viitorilor profesioniști în educație”

În parteneriat cu profesorii și elevii de la profilul pedagogic al Colegiul Național Pedagogic ,,Gh. Lazăr” Cluj-Napoca

,,Educația emoțională și impactul acesteia asupra formării profesionale a viitorilor profesioniști în educație”

În 23 octombrie 2023, a avut loc a doua mobilitate a proiectului educativ ,,Educația emoțională și impactul acesteia asupra formării profesionale a viitorilor profesioniști în educație", realizat de către profesori și elevi ai Colegiului Naţional „Iosif Vulcan" Oradea în parteneriat cu profesorii și elevii de la profilul pedagogic al Colegiul Național Pedagogic ,,Gh. Lazăr" Cluj-Napoca.

Idea proiectului a fost formarea unei noi generații de educatori/ învățători care să dovedească conștiința de sine, încredere în sine și autocontrolul emoțiilor și al impulsurilor supărătoare, care să fie capabili de empatie și care să pună accentul pe dezvoltarea personală a copiilor, în vederea obținerii unor performanțe școlare îmbunătățite. Implementarea proiectului a presupus realizarea unor activități motivante, crearea unor oportunități și posibilități pentru formarea unei noi generații de educatori/ învățători care să fie încrezători în sine, capabili de autocontrol, de empatie si care să se focalizeze pe dezvoltarea personală a noilor generații de școlari mici, în vederea obținerii performanțelor dorite. S-au realizat diverse activități, de la ateliere de dezvoltare personală a viitorilor profesioniști în educație, până la pregătirea și susținerea activităților de dezvoltare socio-emoțională în cadrul practicii pedagogice la școală și grădiniță de către clasele implicate din cadrul celor două unități de învățământ.
În cadrul mobilității de la Oradea, accentul a fost pus pe prezentarea activităților de dezvoltare socio-emoțională desfășurate la preșcolari și școlari mici și a exemplelor de bune practici în predare. Gazdele, director prof. Martin Simona si echipa de proiect formată din prof. Popa Teodora, prof. Beltechi Lioara, prof. Negrut Margareta, psiholog școlar prof. Levai Mihaela, prof. Dima Felicia și prof. Duma Maria, au dovedit dăruire și implicare în implementarea activităților, fiind atât absolvenți ai acestei școli, cât și cadre didactice cu experiență în îndrumarea și consilierea elevilor de la clasele cu profil pedagogic.
Implicarea efectivă în activități au realizat-o elevii din clasa a XII-a A, profil pedagogic, de la Colegiul Național ,,Iosif Vulcan" și clasa a X-a B, profil puericultori, iar invitații lor au fost elevi din clasele a XII-a A, clasa a XII-a B, clasa a X-a A și a XI-a A, profil pedagogic de la Colegiul Național Pedagogic ,,Gh. Lazăr" din Cluj-Napoca, însoțiți de către profesorii din echipa de proiect: prof. Ivașcu Lidia, prof. Câmpean Ioana, prof. Meseșan Nicoleta,  și cons. școlar Topan Carmen.
Și tot cu ocazia acestui schimb de experiență, pentru a creşte abilitățile de comunicare la nivelul grupului de elevi şi pentru a realiza o imersiune culturală în patrimoniul local orădean, s-a desfăşurat o activitate numită Oradea Heritage Hunt - o vânătoare de obiective culturale ale orașului prin intermediul aplicației ACTION BOUND - ai cărei protagoniști au fost elevii clujeni, îndrumați de către colegii lor orădeni.
În ceea ce privește impactul proiectului asupra participanților putem observa în urma evaluărilor o dinamizare a activităților prin introducerea unor noi abordări ce privesc dezvoltarea emoțională, o diversificare a metodelor de predare, cu accentul pe evidențierea componentei afective a personalității și nu în ultimul rând o facilitare a învățării școlare.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:53:44 Ora standard a Europei de Est