Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Jurnal de călătorie…

„Excursia de studii” a absolvenților clasei a IV-a C

Jurnal de călătorie…

Ca o încununare a tuturor activităților școlare și extrașcolare desfășurate în cei patru ani de școală, și ca o finalitate a celor două proiecte interjudețene la care au participat „Spring day în Europa” și „Primăvară! Primăvară!”, elevii clasei a IV-a C, de la Școala cu clasele I-VIII „Avram Iancu” din Oradea, conduși de prietena lor cea mai bună, înv. Monica Toader, și-au permis o excursie de studii de trei zile în nordul țării.

 În prima zi, au parcurs traseul: Oradea - Șimleul Silvaniei - Jibou – Năsăud - Bistrița - Vatra Dornei - Câmpulung Moldovenesc și Voroneț, a II-a zi: Gura Humorului - Neamț - Văratec - Ipotești – Suceava și Putna, iar a III-a zi: Borșa - Sighetul Marmației - Săpânța - Carei - Satu Mare și Oradea.
 Ca obiective instructiv-educative prioritare am avut: formarea unui comportament conștient și activ față de mediului înconjurător, cultivarea sentimentului de mândrie patriotică, observarea aspectelor ecologice, de poluare a mediului și luarea unor atitudini în cunoștință de cauză pentru o comportare civilizată și corectă, socializarea și cultivarea unor trăsături pozitive de voință și caracter.
 Activitatea de observare și cercetare s-a făcut pe grupe (de cercetători), fiecărei grupe revenindu-i câte o sarcină de urmărit pe tot parcursul excursiei. Grupele au fost constituite în funcție de aptitudinile și preferințele lor (grupa geografilor, istoricilor, lingviștilor, petrecăreților, ecologiștilor, sanitarilor, matematicienilor și grupa artiștilor). La întoarcerea din excursie, fiecare grupă și-a adus partea sa de contribuția la alcătuirea portofoliului, atașând fișele de observare completate, fotografiile, pliantele și desenele.
 În aceste fișe au fost trecute orașele pe unde am ajuns: Aleșd, Jibou, Dej, Năsăud, Bistrița,Vatra Dornei, Câmpulung Moldovenesc, Gura Humorului, Târgu Neamț, Suceava, Rădăuți, Borșa, Sighetu Marmației, Satu Mare, Carei..., județele pe care le-am străbătut: Bihor, Cluj, Sălaj, Bistrița-Năsăud, Suceava, Neamț, Botoșani, Satu Mare, Maramureș, apele traversate: Crișul Repede, Someș, Bistrița, Vișeu, Iza, Ier, Suha, Suceava, Moldova, Siret, unitățile mari de relief călcate: Câmpia de Vest și Dealurile de Vest, Carpații Occidentali, Depresiunea Transilvaniei, Carpații Orientali, Subcarpații Moldovei, Podișul Moldovei, obiectivele turistice vizitate: Grădina Botanică (din Jibou), Muzeu memorial Ion Creangă (Humulești), Casa Visarion Puiu și Mihail Sadoveanu (Vânători, Neamț), Muzeul memorial Mihai Eminescu (Ipotești), Muzeul satului bucovinean (Suceava), Mormântul Veronicăi Micle (Văratic) Mormântul lui Ștefan cel Mare (Putna), Cetatea Sucevei, Mănăstirea Humor, Mănăstirea Văratic, Mănăstirea Agapia, Mănăstirea Neamț, Mănăstirea Putna, Mănăstirea Voroneț, Cimitirul Vesel (de la Săpânța)...
 După cele trei zile petrecute prin ținuturi de baladă, cei 17 elevi și învățătoarea lor, dar nu numai, au prins a-și consemna impresiile.
 „O aventură de neuitat”
 „Privite din punct de vedere didactic,  orele petrecute s-au constituit în adevărate lecții vii de istorie, geografie, literatură, muzică și sport,  desfășurate într-un cadru aparte și cu multă eficiență” - Monica T.
„Filmele și desenele vizionate la „bordul” microbuzului au scurtat drumul …” – Cǎtǎlin. „Excursia a fost o aventurǎ de neuitat”- Mǎdǎlina. „O provocare continuă și un izvor nesecat  de împlinire a curiozității” – Adi. „Am străbătut ținuturi mirifice pe care nu le-am putut bănui” – Andreea. „În fața atâtor frumuseți naturale rămâi fǎrǎ cuvinte” – Tudor. „Avem o țară minunată, inegalabil de bogată și frumoasă” – Tomi. „Am rămas profund marcată de măreția peisajului și pitorescul ținuturilor moldave”- Dianora. „A fost un traseu pe cât de bogat în frumuseți, pe atât de distractiv” – Bogdan. „A fost absolut nemaipomenit” – Milo. „Interesantǎ” – Ionuț. „Trei zile de relaxare și îmbogățire sufletește” – Eric. „De neimaginat”- Anita. „Ca cercetător, consider că am descoperit adevărate minuni, de care sunt foarte bucuros” – Andrei. „Uimire și recreere” – Remus. „Super distracție” – George. „Un mini concediu reușit în familia clasei a IV-a C” – Bianca. „Totul a fost extraordinar” - Horea.
 Pentru partiparea activă și atitudinea potrivită manifestată pe parcursul întregii excursii, elevii au primit drept răsplată câte un pitic…Cei mai interesați, atenți și cuminți au putut aduna chiar șapte pitici (și pe Alba-ca-Zăpada) pe care i-au decupat, lipit și colorat pe o frumoasă diplomă.
 Din meniul excursiei, n-au lipsit discoteca, glumele, jocurile și cântecele.
 Cu siguranță, își vor aminti peste ani și ani de această excursie, privind imaginile imortalizate pe CD-ul primit de către fiecare elev ori răsfoind portofoliul realizat. (Dorina & Ovidiu)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Jurnal de călătorie…

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:22:06 Ora standard a Europei de Est