Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Conferința regională ACSI - Oradea, România

Sâmbătă, la Liceul Teologic Baptist ,,Emanuel”, va avea loc

Conferința regională ACSI - Oradea, România

Acesta este un eveniment de o zi pentru cadrele didactice și liderii școlari. Îi invităm pe cei care vorbesc limba română sau engleză să participe la întâlnirea de la Oradea pentru a învăța, pentru a avea părtășie și pentru a-i inspira pe ceilalți în lucrarea de educație creștină.

Tema conferinței: Învățătura pentru creșterea spirituală
Prețuri: membrii ACSI: 100 ron, non membrii: 140 ron
Program:
8.30 - 9.00 Înregistrare
9.15 - 10.00 Deschidere (saluturi. închinare)
10.00 - 11.15 Sesiunea plenară I - Învățătura pentru creșterea spirituală, vorbitori: Laci Demeter
11.15 - 11.45 Pauză de cafea
11.45 - 12.45 Seminare
13.00 - 14.30 Pauza de masă / Părtășie / Stand cu cărți
14.30 - 15.30 Sesiunea plenară II - Învățătura pentru creșterea spirituală, vorbitori: Sebastian Văduva
15.30 - 16.00 Închiderea conferinței.  Anunțuri. Evaluarea conferinței.
Vorbitorii:
1.Laci Demeter este pasionat să întărească școlile creștine și să pregătească educatori creștini astfel încât aceștia să-și poată îndeplini misiunea dată de Dumnezeu în pregătirea noii generații pentru viață cu o perspectivă eternă.
Laci deține patru grade universitare: MSc în Inginerie, MA în Predarea Limbii Engleze ca Limbă Străină, MEd în Educația Școlară Creștină și EdS în Conducerea Educațională. Laci este alături de ACSI Europe începând din 1995 și a ocupat diverse poziții. A fost numit Director Regional în 2011.
2.Sebastian Văduva este decanul Facultății de Management din cadrul Universității Emanuel din Oradea.
Indicatori CSIP corelați:
Indicator 4.1 Școala apreciază, oferă modelul, încurajează și formează caracterul christic, slujirea și abilitatea de conducere în cadrul elevilor și personalului.
Indicator 2.3 Toată conducerea și personalul manifestă dedicare pentru dezvoltarea holisită a copilului/elevului (spirituală, intelectuală, fizică, emoțională și socială) dintr-o perspectivă distinctiv creștină și în același timp au abilitățile profesionale de a îndeplini rolurile stabilite.
Indicator 4.5 Evaluarea dezvoltării spirituale a elevilor și personalului este inclusă în Evaluarea continuă a eficienței școlii în împlinirea misiunii și viziunii propuse.
 ***
 Alte evenimente
Conferința directorilor români 2023, în 26-27 oct., la Hotel Poienița din Băile Felix
Un eveniment pentru directori și lideri din grădinițe, școli și licee creștine. Sesiunile vor fi traduse în limba română. Invităm directori de școli, directori adjuncți, împreună cu lideri spirituali din școlile creștine să participe la această conferință.
Credem că acest eveniment va fi benefic directorilor de școli în pregătirea lor profesională și spirituală și îi va revigora în misiunea dată lor de Dumnezeu pentru influențarea și învățarea noii generații pentru Hristos.
Tema conferinței: ,,Dezvoltarea spirituală - o prioritate asumată"!
Creșterea spirituală, atât a elevilor cât și a întregului personal al școlii este obiectivul prioritar în școala creștină. Atingerea acestui obiectiv este greu de evaluat. Recunoscând rolul Duhului Sfânt în realizarea creșterii spirituale, școlile creștine sunt chemate să facă pași intenționali în a facilita procesul creșterii (sau „au misiunea de a facilita procesul creșterii"). Programul educativ al școlii va urmări dezvoltarea pasiunii slujirii și conducerii atât pentru elevi cât și pentru profesori.
Vorbitorii:
Roslyn Barnes - Australia
Liviu Caprar - Romania
Laci Demeter - Hungary
Paul Madsen - USA

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:40:02 Ora standard a Europei de Est