Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Conferința internațională de diseminare și valorizare a două proiecte Erasmus+

Sala de conferințe a Muzeului Țării Crișurilor a găzduit, marți,

Conferința internațională de diseminare și valorizare a două proiecte Erasmus+

În Aula Muzeului Țării Crișurilor din Oradea, s-a desfășurat, marți, 24 octombrie 2023, Conferința internațională de diseminare și valorizare a două proiecte Erasmus+: KA220 ,,Digital PER_SEN", implementat de Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea și ,,Teach me to help", implementat de Asociația CES, în calitate de coordonatori europeni și valorizarea acestor rezultate prin prezentarea unor know-how-uri și a unor exemple de bune practici de către organizatori, partenerii internaționali, partenerii locali dar și de către alți participanți.

           La evenimentul de ieri, au participat, alături de organizatori, partenerii internaționali ai celor două proiecte, 36 de cadre didactice și specialiști, reprezentând 13 instituții din nouă țări: Bulgaria, Irlanda, Spania, Italia, Polonia, Portugalia, Turcia, Slovenia și Grecia, parteneri locali, inspectori școlari și metodiști ai Inspectoratului Școlar Județean Bihor (Horea Abrudan, Florin Negruțiu, Elena Erdeli) și ai Casei Corpului Didactic Bihor (în frunte cu directorul Alin Ștefănuț), cadre didactice universitare de la Universitatea din Oradea (Daniela Roman, Marius Drugaș, Valentin Blândul, Vasile Marcu), directori de școli și grădinițe, coordonatori de proiecte Erasmus + din instituții de învățământ orădene, cadre didactice din învățământul preuniversitar special și de masă, alți colaboratori, inclusiv din partea gazdelor, Muzeul Țării Crișurilor...
            Conferința a fost deschisă de doamna profesor Teodora Pantazi, director al CSEI Nr. 1, coordonator de proiecte Erasmus+, moderator al evenimentului și sufletul conferinței, cea care a condus colectivul CSEI Nr. 1 din Oradea la cucerirea a șase titluri de ,,Școală europeană". Cuvântul de salut, din debutul reuniunii, a fost adresat de către generalul Inspectoratului Școlar Județean Bihor, domnul profesor dr. Horea Abrudan, care a urat partenerilor internaționali un bun venit în Oradea și județul Bihor, precum și succes tuturor participanților la lucrările conferinței. Profitând de ocazie, domnul inspector școlar general a amintit despre investițiile în infrastructură și echipamente digitale, tehnică și tehnologie care se fac în cadrul unităților de învățământ bihorene prin proiectele PNRR și a îndemnat cadrele didactice să profite de aceste șanse pentru a valorifica toate oportunitățile create în sporirea calității actului educațional.
             Revenind la microfon, doamna Teodora Pantazi a prezentat invitații, activitățile, rezultatele și produsele proiectului Digital PER_SEN - Utilizarea resurselor digitale în educația specială; ca prim produs ne-a fost prezentat ghidul practic: ,,Cum să creezi o resursă educațională digitală". Pentru prezentarea celui de-al doilea produs, Biblioteca virtuală cu materiale digitale, a fost invitată la microfon Julia Bachousi, din Islanda.
             Tot în cadrul prezentărilor în plen, doamna profesor Elena Erdeli, în calitate de inspector școlar pentru învățământul special, s-a referit la ceea ce înseamnă pentru cadrele didactice din învățământul special resursele educaționale deschise (cu concepte noi, precum: profesor digital, clase digitalizate, design al învățării digitale și resurse educaționale deschise)...
             Comunicările pe secțiuni, sesiunile conferinței, au fost programate la sediul CSEI Nr. 1 (în sala de kineto, sala festivă și sala de proiecte): workshopuri vizând tematica celor două proiecte; sesiuni de prezentare a materialelor digitale și sesiuni de prezentare de lucrări, pentru a cunoaște și aspecte din activitatea participanților: exemple de bune practici. ,,Temele celor două secțiuni sunt: ,,Rezultate obținute la clasă prin intermediul proiectelor" și ,,Metode inovative utilizate în predarea-învățarea-evaluarea și recuperarea elevilor cu CES/TSI", a conchis doamna director, prof. Teodora Pantazi.
Ovidiu Dan

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 10:02:15 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...