Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Cetatea din Oradea s-a transformat într-un spațiu unic pentru dezvoltarea personală și profesională

Vineri și sâmbătă,

Cetatea din Oradea s-a transformat într-un spațiu unic pentru dezvoltarea personală și profesională

CareerCamp - Digital Career a fost un eveniment educațional desfășurat în perioada 20-21 dctombrie 2023 în Cetatea Oradea, organizat de către Asociația Pro Time-R și Asociația Transilvania IT cu scopul de a aduce în fața tinerilor și profesorilor un program complex de ateliere și sesiuni educaționale. Timp de două zile, Cetatea din Oradea s-a transformat într-un spațiu unic pentru dezvoltarea personală și profesională a peste 60 de elevi și studenți, dar și pentru 10 cadre didactice din unitățile de învățământ gimnazial, liceal și universitar din județ și împrejurimi.

Cu sprijinul generos al partenerilor și sponsorilor noștri, inclusiv Primăria Municipiului Oradea, Visit Oradea, AstorMueller, Alumni Universitatea din Oradea, Asociația Ascendis, Celestica, Careers Center, Make IT in Oradea, CG&GC HiTech Solutions și Seed Samsung, FANMEDIA, acest eveniment a devenit posibil și a fost o sursă de inspirație și cunoaștere pentru tineri și profesori, oferindu-le oportunitatea de a explora și învăța despre provocările și oportunitățile lumii digitale.
Vineri și sâmbătă s-au desfășurat ateliere pentru elevi și studenți:
*Future Jobs, organizat și susținut de Ascendis
*Identitate Digitală, organizat și susținut de Transilvania IT Cluster
*Smart Goals, organizat și susținut de Celestica
*Digital Career Profile, organizat și susținut de Careers Center
*Digital Entrepreneurship, organizat și susținut de Maket IT in Oradea
*Robotica și Metaverse, organizat și susținut de CG&GC HiTech Solutions
Sâmbătă au fost organizate două ateliere pentru cadrele didactice:
*Utilizarea noilor tehnologii în tehnicile de predare, organizat și susținut de Ambasadorii Seed Educație Digitală pentru România - Samsung
*Chat GPT - Prieten sau dușman? organizat și susținut de Transilvania IT Cluster
Sâmbătă, între orele 14.00-16.00, tinerii și cadrele didactice au avut parte de discursuri interesante și discuții captivante din partea unor experți și lideri din diferite domenii oferind participanților un cadru în care să învețe, să împărtășească și să se inspire reciproc:
Alin Ștefănuț - Casa Corpului Didactic Bihor
Adrian Hatos - Senatul României
Dorin Coita - președinte Asociația Alumni Universitatea din Oradea
Alina Silaghi - manager general Agenția pentru Dezvoltare Locală Oradea
Baran Roman - director general Astor Muller
Iulia Mitaru - accounting manager Celestica
Ioana Scânteie - Ascendis
Discuțiile au acoperit subiecte precum dezvoltarea carierei, tehnologia și inovația, antreprenoriatul și provocările specifice ale unei societăți digitalizate.
Nu în ultimul rând, dorim să transmitem un călduros mulțumesc celor 15 tineri voluntari care s-au dedicat cu pasiune și determinare pentru a asigura succesul acestei experiențe educaționale.
Valentin Tudor

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:57:20 Ora standard a Europei de Est