Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Final de an școlar la „Oltea Doamna”...

Profesorul și discipolul

Final de an școlar la „Oltea Doamna”...

Încercam adeseori să privesc în interiorul sufletului meu... Gândurile, sentimentele și temerile mele se contopeau... Aveam senzația că sunt doar un ecou dintr-un cântec născut din dorurile stelelor, doar un ecou ce tresare purtat de vânt... Îmi închideam ochii și continuam să visez.

 Vedeam doar o seamă de priviri calde și luminoase și niște zâmbete sincere... Toate acestea coborau din înalturile cerurilor spre sufletul meu tremurător... Inima mea bătea atunci din ce în ce mai tare. Auzeam cum clipele trec purtate pe aripi de înger. Privirile acelea, toate erau îndreptate spre mine. Erau atât de frumoase, erau desprinse din alte suflete, erau niște triluri născute din inimi pe care le iubesc... Încercam să pătrund în fundamentul lor, încercam să le simt mângâierea cât mai intens, încercam să găsesc în interiorul meu puterea de a le transmite gândurile și sentimentele mele.
 Nu puteam, însă, să fac nimic, le priveam, vedeam cum mă îndepărtez de ele, simțeam cum o parte din sufletul meu se desprinde din mine, rămânând veșnic între suflete și priviri de îngeri...
 Eu continuam să zbor deasupra unui curcubeu vrăjit... zburam spre stele, zburam spre idealuri și visuri, zburam spre alte priviri și zâmbete, dar norii sufletului meu cerneau picături de tristețe...
 M-am trezit ușor din acea stare de reverie, dar mai auzeam acea inimă ce bătea... Încercam să opresc timpul în loc, aș fi vrut „să nu-mi iau încă zborul”, nu tocmai acum...
 Erau ultimele mele săptămâni în școala gimnazială...
 Când mă gândeam că mă voi despărți de o mare parte din cei la care țin (domnii mei profesori și colegii mei), mă cuprindea o melancolie profundă. Doream să trăiesc fiecare clipă extraordinar de intens, dar nu vroiam să realizez că se apropie și „ultimul sunet de clopoțel”...
 Priveam din nou în străfundurile mele și găseam în mine o părticică din toți cei care au ajutat la formarea mea... Găseam în interiorul meu acele priviri ce  mi-au dat forță, doar că acestea erau transfigurate în iubire...
 Am găsit în mine și puterea de a trăi intens, de a simți și mai tare toate sentimentele frumoase pe care le-am acumulat. Am trăit niște momente de neuitat...
 Am încheiat un an școlar fructuos, dar și un ciclu de învățământ - cel gimnazial- într-un mod cât mai plăcut.
 În cea de-a noua capitală europeană
 Cu grija unor doamne profesoare cu mult suflet (Lucia Babău, Mariana Codău și Dorina Ștreng), dar și cu acordul și înțelegerea a nu mai puțin inimosului nostru director (profesor Mircea Mitran), am efectuat o excursie minunată în capitala țării, București.
 În drum, am vizitat câteva locuri memorabile, precum: Sinaia – cu frumoasele castele „Peleș” și „Pelișor”, Câmpina – cu Castelul Iuliei Hașdeu și Casa memorială „Nicolae Grigorescu”. Ne-au impresionat stilurile arhitecturale ale castelelor și picturile deosebite.
 Dacă în anii de gimnaziu petrecuți în draga noastră „Oltea Doamna” am avut prilejul să vizităm o seamă de capitale europene: Budapesta, Viena, Praga, Paris, Berna, Bratislava, Luxemburg și Atena, nu puteam să ratăm Bucureștiul.
 Putem spune că suntem mândri de capitala noastră.
 Aici am vizitat „doar” câteva obiective, dar, sigur, ne vom întoarce pentru a ne mai îmbogăți mintea și sufletul și cu alte fețe ale Bucureștiului.
Ne-am lăsat fermecați de Muzeul Cotroceni, de Palatul Parlamentului, de Muzeul de Istorie Națională, unde am văzut Tezaurul României.
 Am adăugat cunoștințelor noastre de desen și pictură (dobândite la ore, dar și cu prilejul vizitelor la Muzeul „Bruckenthal” din Sibiu – în anul școlar trecut, cu prilejul vizitelor la mănăstirile din Moldova, dar și cele de pe Valea Oltului, la Casa memorială „Nicolae Grigorescu” din Câmpina...) imagini de neuitat din Muzeul Național de Artă, cu picturi de: Nicolae Grigorescu, Theodor Aman, Corneliu Baba, Ștefan Luchian, Ion Andreescu.
 Am fost fericiți să vedem unele sculpturi ale lui Brâncuși, după ce anul trecut am fost la Târgu Jiu și la Hobița. Am fost mândri să aflăm că lucrarea „Rugăciune” (cea originală) lipsea din muzeu, fiind într-o expoziție temporară la muzeul „d`Orsay” din Paris.
 Cât privește „Muzeul Literaturii”, ne-am propus să vizităm Casa lui Arghezi de la „Mărțișor”, unde am cunoscut copiii și profesorii de la Școala din Mălini, județul Suceava, dar și pe Margareta Labiș, sora poetului Nicolae Labiș (născut la Mălini).
 „Cimitirul Bellu”, cu aleea scriitorilor și cea a artiștilor ne-a oferit prilejul unui moment de reculegere la mormântul lui Eminescu, (după ce în urmă cu doi ani, am vizitat Ipoteștiul și Botoșanii, locurile natale ale poetului), mormântul lui Caragiale, Marin Preda, Zaharia Stancu, George Călinescu, Gheorghe Pituț și al lui Alexandru Andrițoiu.
 N-am ratat ocazia de a viziona și un spectacol la Teatrul Național, unde am văzut „Comedia Norilor” de Aristofan, în interpretarea unor actori cunoscuți, precum: Mircea Albulescu, Andrei Duban, Ileana Stana Ionescu, Ovidiu Cuncea, Monica Davidescu...
 Interesante au fost și vizitele făcute la Muzeul Tehnic „Dimitrie Leonida” și „Muzeul Þăranului Român”.
Ne-am distrat copios în „Cișmigiu” și „Herăstrău”.
 Această excursie va atârna „greu” în salba de amintiri frumoase din anii de școală.
  „Despre omul frumos”
Ultimele zile – cu premieri, banchete, cu lacrimi de bucurie și tristețea despărțirii - au încununat o etapă importantă a vieții noastre de elevi.
Cum aș putea uita să spun că am fost la conferința lui Dan Puric - „Despre omul frumos”. Da! Ce  poate fi mai frumos decât omul? Omul simplu, Omul sensibil, Un Om printre oameni...
La urma urmei... acesta este și scopul școlii: de a ne face să devenim „oameni frumoși”...
„Zborul” nostru în lume este de fapt perfecționarea, „înfrumusețarea” sufletelor noastre; „zburăm” în lume pentru a găsi iubirea - acel sentiment care ne face „oameni frumoși” pe dinăuntru. În școala „Oltea Doamna” am găsit oameni deosebiți, care ne-au ajutat să fim mai „frumoși”, dându-ne exemplele lor, care au udat florile inimilor noastre cu picături de iubire și dăruire sufletească...
 Vă mulțumim, domnilor profesori! Nu vă vom uita niciodată! Veți rămâne mereu întipăriți pe „retina sufletelor” noastre ca fiind îngerii care ne-au îndrumat calea, ca fiind niște trimiși ai lui Dumnezeu care ne-au învățat să „zburăm” spre stelele visurilor noastre... Vom zbura, dar privirile dumneavoastră vor rămâne mereu în inimile noastre! (Lucia Băbău – Oana Pelea)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:41:32 Ora standard a Europei de Est