Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

O nouă întâlnire în cadrul campaniei „Iluzia fericirii – ai grijă de tine”

La Colegiul Național ,,Onisifor Ghibu”, a avut loc

O nouă întâlnire în cadrul campaniei „Iluzia fericirii – ai grijă de tine”

În virtutea bunei colaborări instituționale și având în vedere problematica drogurilor în România, Direcția de Asistență Socială Oradea a prelungit protocolul încheiat anul trecut cu Centrul Regional de Prevenire, Evaluare și Consiliere Antidrog Oradea și cu Inspectoratul Școlar Județean Bihor, pentru promovarea și realizarea campaniei de informare și prevenție în școli „Iluzia fericirii - ai grijă de tine".

Campania este inițiată în vederea informării și conștientizării cu privire la efectele și riscurile consumului de droguri și de substanțe interzise, de promovare a modalităților de petrecere a timpului liber într-un mod sănătos și oferirea de consiliere psihologică gratuită la nevoie. 
În cadrul întâlnirilor lunare din școli, elevii au parte de activități nonformale desfășurate alături de specialiști, cu suportul  unor ochelari achiziționați de Direcția de Asistență Socială Oradea care imită efectele consumului de substanțe interzise, un experiment care redă efectele cauzate de consumul de substanțe interzise.
Prima activitate din acest an școlar a avut loc la Colegiul Național ,,Onisifor Ghibu" din Oradea și a avut un impact pozitiv în rândul tinerilor, specialiștii prezenți răspunzând întrebărilor elevilor cu privire la riscurile si efectele consumului de substanțe psihoactive prin activități interactive.
,,Văzând o serie din problemele cu care se confruntă tinerii în prezent, am decis încă de anul trecut să ne implicăm mai mult și să mergem noi înspre ei participând în școli cu acest proiect prin care îi îndrumăm și le stăm la dispoziție oricând au nevoie de sprijinul nostru! Scopul acestei campanii, pentru care s-a și ales numele  "Iluzia fericirii - ai grijă de tine", este de a realiza faptul că a consuma substanțe interzise pentru a fi fericit sau pentru a-ți depăși condiția este într-adevăr o iluzie, iar aceia care se află într-o astfel de situație pot apela oricând la ajutor de specialitate și pot găsi în noi un sprijin. Direcția de Asistență Socială Oradea, prin d-na psiholog Adela Bradea vine în sprijinul părinților și copiilor, oferind consiliere psihologică gratuită, pentru a depăși situații dificile din viața lor", a menționat d-na Anca Grama, directorul Direcției de Asistență Socială Oradea.
În anul școlar 2022 -2023 au avut loc 15 întâlniri în nouă școli și licee orădene, la care au participat peste 400 de copii.
Campania „Iluzia fericirii - ai grijă de tine" va continua pe durata întregului an școlar 2023-2024, încercând să ajungem în cât mai multe școli și licee din Oradea, pentru a-i ajuta pe tinerii noștri să poată lua cea mai bună decizie pentru înlăturarea tentației consumului de substanțe interzise.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 15:20:13 Ora standard a Europei de Est