Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Stil de viață sănătos, de la mic la mare!

Ateliere tematice în cadrul Zilelor Erasmus+ 2023

Stil de viață sănătos, de la mic la mare!

Joi, 12 octombrie 2023, curtea Colegiului Național ,,Iosif Vulcan" Oradea s-a umplut iar de veselie și culoare. Activitatea s-a desfășurat în cadrul Zilelor Erasmus+ 2023 și a fost organizată pe zece ateliere tematice, la care au participat elevi din clasele: I A (prof. Ioana Huszar) și I E (prof. Anamaria Horga), a II-a A (prof. Aurelia Susan), a II-a B (prof. Angela Clonda), a III-a A (prof. Rodica Panti) și a IV-a B (prof. Maria Duma - coordonator eveniment). Echipele atelierelor au fost formate din părinți, cadre didactice și cadre didactice auxiliare, în frunte cu doamna director, prof. Simona Martin.

Colegiul Național ,,Iosif Vulcan" este beneficiarul Acreditării Erasmus + 2022-1-RO01 KA121-SCH-000061728, iar profesorii școlii au participat la cursuri internaționale de formare. Activitatea Erasmus și-a propus să disemineze, în fața părinților și cu participarea acestora, modelele de bune practici de la cursurile: ConnectEdu, pe domeniul educației digitale și Non-formal learning - The Golden door for an innovative future for school, pe domeniul educației non-formale. Atelierele au ținut cont de prioritățile Programului Erasmus+ legate de incluziune și diversitate, prin depășirea barierelor de sănătate, de sistemele de educație și formare. Să mai spunem că ziua de 12 Octombrie, aleasă de noi, nu întâmplător, a avut o semnificație și rezonanță întreită: 1. Sărbătorind Zilele Erasmus+,  2. Ziua Orașului Oradea și 3. Ziua Națională a Spaniei.  Prin urmare, atelierele au realizat un triplu scop cu obiective specifice: diseminarea proiectelor europene implementate de echipele de proiect ale colegiului, vizând un stil de viață sănătos, educarea dragostei pentru orașul natal, dar și deschidere culturală internațională (colegiul nostru fiind bilingv, româno-spaniol).
Cele 10 ateliere tematice au fost:
1.,,Alergare plină de culoare", organizatori: prof. Cătălin Urs, prof. Cătălin Lazăr, prof. Dorin Holczman
2.,,Mișcare și dans", organizatori: prof. Diana Crețu, prof. Ioana Huszar
3.,,Să ne hrănim sănătos"!, organizatori: Mariana Stresna, Camelia Matei, Alina Maghiar, Lorena Filip, Adriana Crăciun, prof. Teodora Popa                                             
4.,,Cămara bunicii", organizatori: Gudiu Cornelia, Adriana Blaga, Marian Andra, Colar Alina, Nica Simona                                              
5.,,Coafură, manichiură și masaj", organizatori: Ardelean Codruța, Florentina Șuteu, prof. Paula Dumea, Simona Badeu, Mara Merca
6.,,Limonadă, ceai cald și suc", organizatori: Oana Opriș, Alice Lăzău, Alina Roman, Narcis Pușcaș, Florica Banyai, Loredana Pașc, Mateaș Gabriela
7.,,Ziua Orașului Oradea", organizatori: prof. Aurelia Susan, prof. Anamaria Horga, Delia Borz, Andreea Mareș, Cristina Butaci, Monica Varga, Simona Lerinț, Anca Duma
8.,,Cărticica mea", organizatori: prof. Rodica Panti, cu părinții clasei a III-a A
9.,,Pictură pe față copii", organizatori: prof. Blaga Emilia, prof. Clonda Angela, cu elevi din clasa a XII-a A
10.,,Cine câștigă la tombolă"?, organizatori: prof. Maria Duma, admin. Alina Tal, cu elevi din clasa a XII-a A.
Muzica și sonorizarea au fost asigurate de inf. Lucian Mihincău.
Elevii și părinții au participat apoi la un chestionar pe www.mentimeter.com învățând să folosească instrumente online de analiză. Implicarea părinților în activități extracurriculare și extrașcolare este o tradiție la clasele primare din Colegiul Național ,,Iosif Vulcan" și oferă posibilitatea acestora să observe comportamentul propriilor copii în grupul școlar, facilitează o bună comunicare cu cadrele didactice, cu conducerea școlii și cu cadrele didactice auxiliare.
Prof. Maria Duma
 https://www.facebook.com/colegiul.national.iosif.vulcan/videos/626966122945649

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:53:45 Ora standard a Europei de Est