Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Sesiunea națională de selecție a Parlamentului European al Tinerilor

La Oradea a avut loc

Sesiunea națională de selecție a Parlamentului European al Tinerilor

În perioada 27-29 aprilie 2007, a avut loc, la Oradea, Sesiunea națională de selecție a Parlamentului European al Tinerilor, la care au participat 160 de tineri din țară și străinătate (candidați, șefi de comitete, jurnaliști, observatori). Sesiunea a avut ca scop selectarea delegațiilor participante la sesiunile internaționale ale Parlamentului European al Tinerilor de la Dublin și Praga, și pentru forumurile internaționale care vor urma.
Sesiunea s-a desfășurat sub patronajul onorific la dnei Anca Boagiu, ex-ministrul Integrării Europene, dlui Adrian Iorgulescu, ministrul Culturii, și al dlui Alexandru Kiss, președintele Consiliului Județean Bihor, cu sprijinul financiar al unor sponsori locali.

În perioada 27-29 aprilie 2007, a avut loc, la Oradea, Sesiunea națională de selecție a Parlamentului European al Tinerilor,  la care au participat 160 de tineri din țară și străinătate (candidați, șefi de comitete, jurnaliști, observatori). Sesiunea a avut ca scop selectarea delegațiilor participante la sesiunile internaționale ale Parlamentului European al Tinerilor de la Dublin și Praga, și pentru forumurile internaționale care vor urma.
Sesiunea s-a desfășurat sub patronajul onorific la dnei Anca Boagiu, ex-ministrul Integrării Europene, dlui Adrian Iorgulescu, ministrul Culturii, și al dlui Alexandru Kiss, președintele Consiliului Județean Bihor, cu sprijinul financiar al unor sponsori locali.
 
Candidații la selecție au fost repartizați în opt comitete politice, fiecare având altă temă europeană de dezbatut. Comitetul a lucrat on-line la realizarea rezoluțiilor pe sistemul Parlamentului European. 
În 27 aprilie, candidații au făcut cunoștință unii cu altii la centrul cultural Posticum, întâlnirea fiind urmată de team-building, și muncă în comitet pentru pregătirea adunării generale și a discuției libere care urma să aibă loc sâmbăta la Prefectura Bihor. Buna dispoziție a liderilor comitetelor și a organizatorilor, i-a făcut pe candidați să lase la o parte orice complexe, și să se integreze în grup.
Vineri, a avut loc “Romanian Village” (seara românescă de folclor), cadidații prezentându-și tradițiile populare și culinare din zona de proveniență (Bucovina, Moldova, Þara Hațegului, Þara Făgărașului, Crișana, Muntenia etc). 
Sâmbătă, a avut loc în sala mare a Prefecturii Bihor o discuție liberă între candidați și invitații manifestării: dl Zsolt Nagy, ministrul Comunicațiilor și Tehnologiei Informației, dl Claudiu Pop, deputat, dl Mișu Jean Manolescu, rectorul Universității AGORA, dl Szabo Odon, consilier județean, dna Corina Fonoage, director adjunct DSP Bihor, dl Marius Chipurici, director D.J.T. Bihor, dl Cristian Monenci, vicepreședintele Judecătoriei Oradea. Discuția a decurs decent, tinerii adresând întrebări relaționate temei lor de comitet.
Seara a fost urmată de Romanian Concert - concert de muzică clasică, susținut de candidații muzicieni la selecție în sala Filarmonicii de Stat Oradea. Soliștii au impresionat printr-o interpretare profesionistă, iar publicul le-a certificat valoarea prin aplauze îndelungi în picioare. Concertul s-a încheiat cu piesa  «Imagine»,  a lui John Lennon, considerată, într-un fel, de toți participanții, ca fiind imnul EYP-ului.
 
Adunarea generală a avut loc în sala mare a Primăriei Municipiului Oradea, duminică dimineața, 29 aprilie. Dl primar Petru Filip a deschis adunarea generală și a urmărit îndeaproape desfășurarea lucrărilor. Candidații au susținut după reguli stricte rezoluțiile în fața adunării, în limba engleză. După dezbatere, moțiunea de rezoluție a fost supusă aprobării. S-a votat pro și contra, iar alții s-au abținut.
După închiderea dezbaterilor, au urmat speech-urile de final ale organizatorilor: dna Crina Nicolaescu, președintele Parlamentului European al Tinerilor din România, dra Maria Manolescu, organizatorul-șef al evenimentului, dl Marco di Giusto (din Franța).
Cu greu, tinerii și-au luat rămas bun, cu lacrimi în ochi, promițând să rămână prieteni.
   
Deși cu toții speram să fim aleși, să ni se dea șansa să ne reprezentăm țara, și să ne putem implica în politica europeană, din 111, doar 23 au fost aleși. Și totuși, suntem multumiți știind că am dat tot ceea ce am putut din noi, că am putut participa la un asemenea eveniment de marcă, dar și atât de plăcut, multumiți că ne-am făcut prieteni în țară și peste hotare.
Parlamentul European al Tinerilor este mai mult decât o organizație, e un ideal, care nu poate fi definit, doar trăit. Noi, EYP-erii, numim acest sentiment “spiritul EYP”, care ne face nerăbdători să participăm și la următoarele evenimente ale European Youth Parliament.
 
 
                                                                                      Sebastian HOSU
                                                  

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:19:25 Ora standard a Europei de Est