Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 ianuarie 2025
Ministrul Educaţiei Daniel David:
Planurile-cadru pentru liceu le voi pune în dezbatere în ianuarie și vom avea și o dezbatere națională. Nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală / Problema noastră majoră ține de faptul că nu știm să predăm bine conținuturile pe care le-am stabilit și manualele nu sunt destul de prietenoase
„Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a anunțat ministrul Educației, Daniel David. Într-o intervenție la Antena 3, David a declarat că după lansarea în dezbatere a planurilor-cadru pentru liceu (lista cu materiile pe care le vor studia elevii de clasele a IX-a – a XII-a și numărul de ore pe săptămână alocat fiecărei discipline), va organiza și o „dezbatere națională”.
Noul ministru al Educației a precizat că nu este adeptul introducerii de materii noi. „Eu nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală atitudinea din ultimii ani: să avem separat și educație pentru mediu, și educație de sustenabilitate, și educație juridică… Toate acestea sunt importante, dar nu ca materii noi, pentru că tot noi ne plângem apoi că copiii au prea multe ore. Putem avea unități de învațare focalizate pe temele astea. Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a declarat Daniel David, la Antena 3.

În cadrul atelierelor marca ,,Proiectul CRED” - atelierul ,,Resursele CRED: educație deschisă, în clasă și acasă”

În 13 oct., orele 11.00 - 15.00, la Inspectoratul Școlar Județean Bihor

În cadrul atelierelor marca ,,Proiectul CRED” - atelierul ,,Resursele CRED: educație deschisă, în clasă și acasă”

Această nouă serie de ateliere CRED, a IV-a, este intitulată, în mod sugestiv, ,,Resursele CRED: educație deschisă, în clasă și acasă", evenimentele fiind centrate pe toate tipurile de resurse educaționale deschise ce au fost elaborate în cadrul proiectului ,,Curriculum Relevant, Educație Deschisă pentru toți" - CRED.

Resursele educaționale deschise CRED se constituie într-un fond educațional complex și valoros pentru cadrele didactice din învățământul preuniversitar românesc prin diversitatea și actualitatea conținuturilor: de la documente de politici educaționale, ghiduri metodologice, programe școlare pentru opționale integrate sau resurse educaționale digitale și până la rapoarte de cercetare și analize diverse (analiza nevoilor de formare ale cadrelor didactice din învățământul primar și gimnazial în domeniul abilitării curriculare; analiza situației curriculumului la decizia școlii și a cadrului actual de reglementare; analiza comparativă a recomandărilor europene referitoare la competențele-cheie; analiza nevoilor cadrelor didactice legate de utilizarea și crearea de Resurse educaționale deschise etc.).
În intervalul lunilor septembrie - noiembrie 2023, sunt programate 129 de ateliere, desfășurate la nivel național.
Sunt așteptați, în total, peste 3.300 de participanți, aceștia având ocazia de a participa la un eveniment cu un puternic caracter interactiv, fiecare persoană prezentă putând să pună întrebări sau să ofere posibile noi perspective asupra subiectului prezentat de către lectori, fiind astfel urmărită valorificarea experienței participanților în implementarea curriculumului național centrat pe competențe-cheie sau în lucrul cu acesta din urmă.
Casa Corpului Didactic Cluj, partener în cadrul proiectului, cu rol de coordonare a Regiunii Nord-Vest, organizează atelierul ,,Resursele CRED: educație deschisă, în clasă și acasă" în data de 13 octombrie 2023, începând cu ora 11.00, la sediul Inspectoratului Școlar Județean Bihor.  
            Activitatea se adresează cadrelor didactice din învățământul primar care au fost implicate în pilotarea unor intervenții complementare de sprijin a elevilor din grupuri vulnerabile, inspectorilor școlari, reprezentanților de asociații și organisme non-guvernamentale, reprezentanților sindicatelor.
 Cu un pregnant caracter interactiv, activitatea urmărește valorificarea experienței și expertizei participanților în implementarea curriculumului național centrat pe competențe-cheie în învățământul primar, facilitând, totodată, reflecția participanților cu privire la condițiile de transfer ale unor bune practici și la posibile arii de cooperare.
Toate acțiunile și activitățile din cadrul proiectului ,,Curriculum Relevant, Educație Deschisă pentru toți" - CRED au purtat emblema împărtășirii, iar noua serie de Ateliere CRED, intitulată ,,Resursele CRED: educație deschisă, în clasă și acasă", se înscrie în această linie de acțiune, obiective și valori.
Mai multe detalii despre proiectul CRED și activitățile desfășurate sunt disponibile pe www.educred.ro sau pe pagina Facebook „Proiectul CRED".
***
„Curriculum Relevant, Educație Deschisă pentru toți" - CRED este un proiect de anvergură pentru sistemul educațional românesc și vizează învățământul primar și cel gimnazial.
CRED este, totodată, parte integrantă a Strategiei Europa 2020, prin Strategia privind Reducerea Părăsirii Timpurii a Școlii. Proiectul este cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020, se implementează la nivel național și are 12 parteneri (instituții publice): Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație (CNPEE), opt case ale corpului didactic din fiecare regiune de dezvoltare și trei inspectorate școlare.

Trimite email
marți, 14 ianuarie 2025, 03:35:01 Ora standard a Europei de Est