Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Facultatea de Informatică și Științe are 11 boboci de nota 10

La Universitatea din Oradea

Facultatea de Informatică și Științe are 11 boboci de nota 10

A devenit o tradiție ca, la debutul fiecărui nou an de învățământ, decanii Universității din Oradea să înmâneze câte un Carnet de excelență studentului care a obținut nota cea mai mare la admitere. Anul acesta, conducerea Facultății de Informatică și Științe s-a confruntat cu o situație inedită. Decanul prof. univ. dr. Eugen Macocian a fost pus în situația de a alege, pentru ceremonia festivă, unul dintre cei 11 studenți de nota 10.

„În general, avem, în fiecare an, studenți buni, mai ales la Informatică. Dar, într-adevăr, anul acesta ne-am confruntat cu o situație mai aparte. E o bucurie să putem spune că, la admiterea pentru anul universitar 2023-2024, am avut nu mai puțin de 11 studenți cu nota 10", spune prof. univ. dr. Eugen Macocian, decanul Facultății de Informatică și Științe.
Admiterea la această facultate s-a făcut pe baza notelor obținute de candidați la Bacalaureat sau la materiile de specialitate. Viitorii studenți au fost cei care au putut să aleagă nota considerată cea mai relevantă pentru dosarul fiecăruia. Aceasta putea să fie media generală de la „examenul maturității", nota la proba de matematică sau informatică, respectiv la biologie, în cazul candidaților pentru domeniul de studii cu același nume. Așa s-a făcut că Facultatea de Informatică și Științe are 11 studenți de 10: Borbei Rakhel Odett, Lazăr Andreea Maria, Mușet Alina Florentina - la Biologie; Covaci Andrei Gabriel, Halasz Renata Bianca, Klein David Tudor, Maghear Gabriela Izabela, Sabou Jasmine - Informatică și Burtic Gabriela Ioana, Filip Florina Olivia, Pop Raul Iannis - Matematică.
„Pentru facultatea noastră și, cred eu, pentru Universitatea din Oradea e un semn bun că, an de an, avem tot mai mulți studenți admiși cu nota 10. Înseamnă că programele noastre de studii sunt tot mai atractive, pentru tot mai mulți studenți. Avem o imagine pozitivă în rândul generațiilor de liceeni, ceea ce înseamnă că vin spre noi studenți tot mai buni", a declarat prof. univ. dr. Eugen Macocian, adăugând că, anul acesta, cea mai mică notă la admitere, la programul de studii Informatică, a fost 8.45.
Chiar dacă, din rațiuni de organizare, a fost imposibil ca toți cei 11 boboci de nota 10 să își primească, la scenă deschisă, carnetele de excelență în cadrul ceremoniei oficiale de deschidere a noului an de studii la Universitatea din Oradea, n-a fost nimeni uitat. Fiecare dintre ei a intrat în posesia carnetului binemeritat, cu prilejul cursului inaugural de la nivelul programului de studii pe care îl urmează. (B.C.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:56:53 Ora standard a Europei de Est