Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Premiile ... un „pașaport spre succes”

Reprezentanții Colegiului Național „Teodor Neș” din Salonta au reușit două premii

Premiile ... un „pașaport spre succes”

Profesorii și elevii implicați în Proiectul județean „Pașaport spre succes" (avizat de ISJ Bihor cu nr. 351/2022-2023) au aflat recent rezultatele Concursului județean de eseuri „Stop violenței în școală!", organizat de Colegiul Tehnic „Traian Vuia" din Oradea, sub egida Ministerului Educației, a Inspectoratului Școlar Județean Bihor și a Facultății de Științe Socio-Umane din cadrul Universității Oradea.

Coordonați de profesoara de Limba și literatura română, Roxana Ilieș, doi elevi din clasa a XII-a (profil filologie, intensiv engleză) din cadrul Colegiului Național „Teodor Neș" din Salonta au impresionat comisia de jurizare a Concursului județean de eseuri „Stop violenței în școală!" prin sensibilitatea și franchețea creațiilor literare: elevul Petrache Andrei Ovidiu a obținut premiul I, alături de colegul său Durko Tamas, câștigătorul premiului III.
„Bullyingul, lacrima nevăzută din ochii tuturor copiilor"
Eseul semnat de Petrache Andrei Ovidiu poartă titlul „Bullyingul, lacrima nevăzută din ochii tuturor copiilor". În concluzia creației sale, Andrei subliniază faptul că „trebuie să înțelegem că acești copii, agresori sau victime ale bullyingului, poartă o suferință provocată de factori externi: agresorii sunt rodul agresiunilor din familie și societate care, la rândul lor, agresează alți copii nevinovați. Aceștia, uneori, din nefericire, se transformă și ei din victime, în agresori. Acesta este paradoxul denumit „bullying"... O realitate crudă, injustă, o spirală toxică, contaminantă și dăunătoare în timp, care poartă amprenta lacrimilor din ochii tuturor copiilor".
Eseul lui Durko Tamas se intitulează „Bullyingul în mediul online". Creația literară evidențiază „vânătorii, vânatul, capcanele, momelile și strategiile otrăvitoare care inundă într-o nebunie permanentă spațiul virtual transformat astăzi într-un teatru de război care consumă bruma de inocență a tinerei generații - un război laș, fără armistițiu, fără sfârșit, fără victorii și fără câștigători... Un tranșeu virtual care colcăie în noroiul lacrimilor cernute de victime naive cu suflete sfâșiate".
Diplomele concursului de eseuri „Stop violenței în școală!" sunt semnate de prof. Cristina Avrigeanu, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Bihor, de conf. univ. dr. Barth Karla, decanul Facultății de Științe Socio-Umane, de prof. Diana Popa - inspector de specialitate în cadrul ISJ Bihor și de prof. Alina Cotca, directorul Colegiului Tehnic „Traian Vuia" din Oradea.
 
P.S. Ne bucură cele două pașapoarte și ne încântă premii voastre, Andrei și Tamas!
Cel puțin în cazul lui Andrei, constatăm că succesul naște succese! El ține ștacheta sus de la o vreme, iar tolba i se umple cu premii!
Felicitări, bravilor!
(OviDan)

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 22:21:44 Ora standard a Europei de Est