Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Universitatea din Oradea, lider al unei subcomisii din cadrul proiectului EU GRREN, promite programe inovative la nivel european în domeniul accesului, diversității și incluziunii sociale

Universitatea din Oradea a fost gazdă a lucrărilor subcomisiei „Acces, diversitate și incluziune”

Universitatea din Oradea, lider al unei subcomisii din cadrul proiectului EU GRREN, promite programe inovative la nivel european în domeniul accesului, diversității și incluziunii sociale

În primele zile ale săptămânii, Universitatea din Oradea a fost gazdă a lucrărilor subcomisiei „Acces, diversitate și incluziune" ce funcționează în cadrul alianței academice EU GREEN.

Timp de trei zile, reprezentanții celor nouă universități europene parte a proiectului EU GREEN au dezbătut, la Oradea, două documente considerate a fi „piatră de hotar" pentru viitorul politicilor europene în materie de acces, diversitate și incluziune. Este vorba de „Carta Accesului, diversității și incluziunii", respectiv proiectul dedicat „Învățării continue".
„De pildă, în ceea ce privește învățarea continuă există diferențe mari de abordare, de la o țară la alta. În Polonia, Spania și Germania sunt cursuri dedicate persoanelor vârstnice. Noi putem să învățăm de la ei, să gândim și alte tipuri de programe, pe care să le derulăm în universitățile noastre, spre folosul tuturor celor care vor să învețe, indiferent de vârstă", explică conf. univ. dr. Karla Barth, decanul Facultății de Științe Socio-Umane și liderul subcomisiei „Acces, diversitate și incluziune" a EU GREEN.
Vorbind despre „Carta accesului, diversității și incluziunii", universitarul orădean spune că întâlnirea de la Oradea a creat premisele necesare pentru ca acest document să devină „cea mai inovativă inițiativă europeană în domeniu". EU GREEN are șansa de a rescrie, practic, politicile europene legate de acces, diversitate și incluziune. Conf. univ. dr. Karla Barth spune că specialiștii celor nouă universități partenere pot redefini domenii importante cum ar fi categoriile de persoane vizate de politicile privind accesul, diversitatea și incluziunea. „Vom încerca să oferim exemple de bune practici, pentru a asigura acestor categorii de persoane drepturi egale cu ale tuturor cetățenilor europeni", afirmă decanul Facultății de Științe Socio-Umane.
Tot la Oradea, membrii subcomisiei „Acces, diversitate și incluziune" au decis să organizeze o serie de manifestări sportive și culturale, deschise inclusiv grupurilor țintă. Anul viitor Universitatea din Oradea va găzdui un eveniment sportiv și unul dedicat tradițiilor bihorene. Acesta din urmă va fi transmis în direct, prin intermediul internetului, astfel încât să poată fi urmărit în toate universitățile partenere. „Pentru a înțelege măsura în care politicile ce vizează accesul, diversitatea și incluziunea urmăresc un număr cât mai mare de categorii sociale, trebuie să vă spun că la aceste evenimente vor lua parte studenți trecuți de prima tinerețe, studenți care n-au ieșit niciodată din țara lor sau unii care nu vorbesc deloc limba engleză", explică conf. univ. dr. Karla Barth. (B.C.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:10:58 Ora standard a Europei de Est