Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Conferință și consfătuiri dedicate cadrelor didactice de religie și teologie din Eparhia Oradiei

La Universitatea din Oradea

Conferință și consfătuiri dedicate cadrelor didactice de religie și teologie din Eparhia Oradiei

Cu binecuvântarea Preasfinţitului Sofronie, episcopul Oradiei, Facultatea de Teologie Ortodoxă „Episcop Dr. Vasile Coman", a Universității din Oradea, a organizat, în data de 26 septembrie 2023, conferința semestrială de toamnă dedicată Anului comemorativ al imnografilor și cântăreților bisericești, în Patriarhia Română.

La lucrările evenimentului au participat cadre didactice care predau disciplina Religie în școli, alături de cadrele didactice de la Facultatea de Teologie Ortodoxă „Episcop Dr. Vasile Coman" și Liceul Ortodox „Episcop Roman Ciorogariu".
Lucrările conferinței au debutat în paraclisul cu hramul Sfântul Teodor Studitul, al Facultăţii de Teologie Ortodoxă „Episcop Dr. Vasile Coman", unde a fost săvârșită Sfânta Liturghie și slujba de Te Deum. Apoi, în sala de Conferințe a Bibliotecii Universității din Oradea, a conferențiat  diaconul prof. Sorin Paina. 
Întâlnirea a continuat cu consfătuirile la care au luat parte profesorii de religie aparținând tuturor  cultelor din județul Bihor. Activitatea a fost coordonată de inspectorul de specialitate, pr. prof. Florin Negruțiu. În debutul întâlnirii, părintele vicar pr. prof. Radu Rus a transmis cuvântul de apreciere și binecuvântare din partea preasfințitului părinte Sofronie, episcopul Oradiei.
În cadrul ședinței de lucru a fost realizată o analiză a activității la nivel județean a catedrei de religie, fiind evidențiate rezultatele bune obținute la etapele județene și naționale ale olimpiadelor și concursurilor, programele educative extrașcolare cu impact la nivel județean, precum festivalurile de colinde și pricesne, expozițiile de desene și icoane. A fost evocat și apreciat rolul important al școlilor care au găzduit competiții naționale, printre care s-a numărat și Liceul Ortodox „Episcop Roman Ciorogariu", școală care a pus la dispoziția organizatorilor toată resursa materială, umană și de timp, pentru a asigura condiții optime de desfășurare a etapei naționale a Olimpiadei interdisciplinare Cultură și Spiritualitate românească (română și religie), clasele IX-XII, competiție organizată în luna mai 2023 de către Inspectoratul Școlar Județean Bihor, în parteneriat cu Episcopia Ortodoxă Română a Oradiei.
Ca urmare a intrării în vigoare a prevederilor noii legi a învățământului preuniversitar, au fost dezbătute statutul orei de religie și cel al liceelor teologice. S-a discutat despre locul și relevanța orelor de religie, în contextul noilor modificări legislative și oportunitatea alegerii de către elevi a religiei ca disciplină de bacalaureat. De asemenea, s-au prezentat aspecte legate de programele școlare și ghidurile metodologice, elaborate pentru clasele a IX-a, a X-a și a XI-a, respectiv continuarea bunelor practici ale elaborării de planificări model, la nivel județean, pentru toate nivelurile de clasă.
„În cadrul întâlnirii a fost evidențiat rolul de formator al profesorului de religie în cadrul comunității școlare, nivelul de așteptare foarte ridicat din partea elevilor și părinților, în raport cu pregătirea și conduita acestuia. Corpul profesoral care predă religia în învățământul preuniversitar trebuie să constituie un factor de echilibru în raport cu elevii, părinții acestora și dascălii școlii. Complexitatea statului profesorului de religie presupune multă responsabilitate, dar și roadele apostolatului sunt evidente", au concluzionat toți cei prezenți.
Cu acest prilej, s-a insistat și pe tema contribuției cultelor la consolidarea orei de religie, inclusiv pentru păstrarea statutului acesteia în noua lege a învățământului preuniversitar. Li s-a reamintit profesorilor bogăția de resurse educaționale de care dispune disciplina, în mediul online și numai, precum filme, documentare, platforme educaționale, acestea fiind produsul muncii colegilor de la nivel național.
În finalul întâlnirii, profesorii de religie au fost chemați să acorde atenție specială elevilor provenind din grupuri vulnerabile, să se implice cu aceeași consecvență în programe educative extrașcolare complementare orei de religie, să fie în continuare prezenți în comunitățile religioase, susținând programe de tipul școlilor și a taberelor de vară și nu numai, pentru a construi o punte trainică între școală și biserică. (B.C.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:28:31 Ora standard a Europei de Est