Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Dascălii bihoreni în interacțiune cu noi metode de pedagogie în contextul digitalizării școlilor

Ziua Educației, pe 5 octombrie, marcată altfel în Bihor

Dascălii bihoreni în interacțiune cu noi metode de pedagogie în contextul digitalizării școlilor

Ziua Mondială a Educației, sărbătorită în 5 octombrie, va fi marcată în acest an, la Oradea, printr-un eveniment inedit, sub genericul Zilei educației bihorene.

Organizată de Inspectoratul Școlar Județean și Casa Corpului Didactic, alături de colegiile naționale „Emanuil Gojdu" și „Mihai Eminescu" din Oradea, acțiunea va consta în derularea unor workshopuri la care este estimată prezența a aproximativ 900 de cadre didactice.
Demonstrații pentru crearea unor lecții digitale captivante
Evenimentul se va derula joi, 5 octombrie, între orele 9.00 și 15.30, și va conține sesiuni de workshop de câte o oră și jumătate, urmate de 10-15 minute de întrebări și răspunsuri. Atelierele de lucru vor avea loc în săli puse la dispoziție de colegiile partenere, care asigură și echipe de profesori lectori, alături de alți profesori din țară și suport logistic. Profesorii lectori sunt profesori cu experiență de formatori în noi metode de pedagogie care integrează și competențe digitale, precum și ecosistemul digital din sala de clasă.
Workshopurile din cadrul evenimentului reprezintă lecții demonstrative pentru majoritatea disciplinelor predate (limba și literatura română, matematică, limba engleză, fizică, biologie, chimie etc.), susținute de 13 profesori ambasadori în educație digitală și de profesori lectori ce au parcurs un astfel de program de formare din partea colegiilor naționale „Mihai Eminescu" și „Emanuil Gojdu" din Oradea. Aceștia le vor oferi cadrelor didactice participante exemple de instrumente necesare pentru a crea și implementa lecții digitale captivante și eficiente.
Cursurile sunt realizate pe baza noilor metode de pedagogie - predarea și învățarea bazate pe proiecte, mixtă, inversată (project based learning, blended learning, flipped learning) pe modul de învățare al adulților și al generațiilor alpha și Z, care integrează soluții și competențe digitale în cadrul acestor metode. Întâlnirile vor fi interactive și vor susține cu exemple modul în care tehnologia poate fi utilizată în educație, precum și strategiile și metodele pentru proiectarea și implementarea predării digitale la clasă.
Fiecare workshop în sine reprezintă un exemplu de adaptare a școlii la educația digitală. Dascălii participanți vor descoperi cum pot îmbina cunoștințele de specialitate, abilitățile pedagogice și instrumentele tehnologiei pentru a adapta procesul de învățare la era digitală.
Educația și adaptarea acesteia la era digitală
Evenimentul este organizat de Inspectoratul Școlar Județean Bihor, care va gestiona înregistrarea și participarea profesorilor la lecțiile demonstrative. Certificatele de participare vor fi eliberate de Casa Corpului Didactic a județului Bihor, iar colegiile gazdă vor asigura sălile dotate cu echipamente și soluții tehnice necesare desfășurării evenimentului.
Sesiunea de workshopuri, organizată cu ocazia Zilei educației bihorene are loc în contextul în care 98 de UAT-uri din județ au câștigat contracte pentru dotarea cu echipamente digitale. De asemenea, în perioada următoare 49 de unități de învățământ liceal vor primi finanțare pentru dotarea cu laboratoare inteligente. 14 școli din Bihor au depus proiecte în valoare de 12 milioane de lei în a doua etapă a Programului Național de Reducere a Abandonului Școlar, iar 66 de unități implementează deja proiecte.
 Evenimentul are ca scop îmbunătățirea calității educației în județul Bihor prin adaptarea corpului profesoral la întregul ecosistem de soluții digitale, dar și  promovarea cooperării și schimbul de bune practici între profesori, învățarea de la egal la egal (Peer2Peer).
La nivelul celor două colegii naționale partenere, activează două cadre didactice care au calitatea de formator pentru educația digitală fiind și coautoare la dezvoltarea a două astfel de cursuri, care au instruit până acum un număr de 60 de profesori ai acestor colegii.
Educația digitală este ținta unui plan de acțiune derulat la nivel european, între anii 2021 și 2027, prin care este subliniată importanța colaborării între sectoare pentru a adapta educația la era digitală și sunt prezentate oportunități, inclusiv o mai bună calitate și cantitate a predării noțiunilor legate de tehnologiile digitale. Este oferit sprijin pentru digitalizarea metodelor de predare și a tehnicilor pedagogice și furnizarea infrastructurii necesare pentru o învățare la distanță incluzivă și rezilientă.
Participarea dascălilor bihoreni este gratuită, iar înscrierea se realizează completând formularul https://www.ccdbihor.ro/ziua-educatiei-bihorene/

Trimite email
vineri, 27 decembrie 2024, 01:20:05 Ora standard a Europei de Est