Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Remember - Green bridge for future

La Școala Gimnazială Nr. 1 Roșia

Remember - Green bridge for future

„Green bridge for future", proiect Erasmus+ - Parteneriate pentru cooperare pe domeniul Educației școlare - KA210 (parteneriate la scară mică / de mică anvergură), având ca număr de referință 2021-2-RO01-KA210-SCH-000048099.

Parafrazând cele spuse de Rodin, „Nimic nu este o pierdere de timp dacă folosești experiența cu înțelepciune", credem că experiența trăită pe parcursul celor 18 luni de desfășurare a proiectului Erasmus+ „Green bridge for future" a reprezentat un timp de calitate, a adus un plus de valoare pentru toți cei implicați, direct sau indirect, pe diverse planuri: emoțional, social, profesional, cultural, spiritual, comunicațional.
În data de 13.09.2023 a avut loc activitatea de diseminare finală a proiectului, „GREEN BRIDGE FOR FUTURE - CĂLĂTORIE PENTRU DEZVOLTAREA DURABILĂ". Cred însă că în loc de „finală" mai degrabă s-ar potrivi expresia „punct și de la capăt". Fiindcă deși am pus „punct" proiectului, prin produsele sale, și aș enumera doar cele două volume „GREEN BRIDGE FOR FUTURE. Fă ceva care contează!", „Povestiri «green» dintr-un ținut magic: Roșia", putem spune că mereu va fi de la „capăt" prin valorificarea în diverse contexte a acestora.
„Puntea umană" construită prin acest proiect sigur va prilejui și mai departe o colaborare între cele trei școli implicate, Școala Gimnazială Nr. 1 Roșia - România, Instituto Comprensivo „D. Bramante" - Italia,  Gül Çetin Kaur Anatolian High School - Turcia la alte activități și nu doar din sfera proiectului, „un schimb de bune practici și proiecte care își propun schimbări în preferințe, consum și stil de viață pentru o planetă mai verde". Mărturie în acest sens sunt și gândurile elevilor participanți. Și exemplific doar trei din ele:
*„... Am experimentat atât de multe lucruri și asta va face parte din mine pentru totdeauna și mă simt schimbată pe dinăuntru. Am fost fericită că în sfârșit am reușit să umplu un gol din mine, dar când ne-am întors, o parte din inima mea a rămas acolo, în satul Roșia, România ... Așadar, dacă cineva ar avea ocazia să participe la Erasmus, i-aș recomanda fără să stau pe gânduri, pentru că astfel de experiențe se întâmplă o dată în viață și te schimbă o dată pentru totdeauna." (Valeria de Candia)
*„... Această experiență m-a ajutat cu siguranță să îmi îmbunătățesc limba engleză și să cunosc alte culturi. Ne-a făcut mai independenți, ne-a extins abilitățile sociale și ne-a permis să construim o prietenie solidă ... " (Nicolò Ioni)
*„... Proiectul Erasmus este una din cele mai frumoase idei ale școlii noastre pentru că le oferă elevilor o mare oportunitate. ... Recomand tuturor o astfel de oportunitate!" (Iacopo Teodori)
Și DA, implicarea într-un proiect Erasmus este un îndemn pe care îl recomand și în calitate de profesor implicat. Scriam în broșura de lansare că „Sperăm că acest proiect va fi nu doar o frumoasă experiență, ci o adevărată «călătorie a învățării» pentru toți participanții". Acum, la final, pot să spun că speranța de la început s-a materializat întru totul și că „Erasmus+ este o experiență de învățare puternică care deschide oportunități de dezvoltare pentru toată lumea".
Prof. Maria Ujoc

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:45:04 Ora standard a Europei de Est