Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Povestea noastră Erasmus +

Liceul Pedagogic Beiuș

Povestea noastră Erasmus +

Se spune că „Lumea este o carte, iar cei care nu călătoresc nu pot citi decât o pagină din ea" (citat Sf. Augustin).

             Liceul Vocațional Pedagogic ,,Nicolae Bolcaș" Beiuș, în cadrul Acreditării Erasmus+,  organizează și implementează an de an, mobilități de formare profesională prin care susține  atât elevii cât și cadrele didactice ale școlii să călătorească pentru a studia și învăța în străinătate, chiar şi pentru o scurtă perioadă de timp. Considerăm acest demers ca fiind o experiență cu foarte multe beneficii pentru ei, de la dezvoltare profesională și personală, la avantaje în găsirea unui loc de muncă, respectiv în susținerea carierei didactice.
În anul școlar 2022-2023, Liceul Vocațional Pedagogic ,,Nicolae Bolcaș" Beiuș în cadrul programului Erasmus+, Acțiunea cheie 1- proiecte de mobilitate, a implementat și a finalizat proiectul intitulat PEDA VET II, cu referința 2022-1-RO01-KA121-VET-000057845, al doilea proiect al școlii din cele șapte pe care ne-am propus să le accesăm pe perioada de acreditare.
             Acest proiect a făcut posibilă formarea profesională prin mobilități a unui număr de 25 de elevi de la profilul Pedagogic, calificările Învățător-Educator și Educator-Puericultor  și a şapte cadre didactice care în anul școlar trecut au îndrumat practica pedagogică. Mobilitățile au avut o durată de  două săptămâni pentru elevi, respectiv o săptămână pentru profesori și s-au desfășurat în Grecia, unde organizația de primire a fost Liceul Platon M.E.P.E din orașul Katerini.
           Rezultatele obținute în proiect, atestate de diplomele și certificatele primite de participanți pot fi pe scurt sintetizate astfel:
*25 de elevi participanți, aflați în formare inițială care au dobândit, prin activități de mobilitate de tipul VET- comp, cunoștințe, abilități și atitudini recunoscute și transferabile, competențe lingvistice, culturale, sociale și digitale, având ca impact creșterea șanselor de inserție pe piața muncii.
*Șapte profesori VET, care au dobândit abilități crescute în activitățile de predare și proiectare de conținuturi pentru formarea de competențe de realizare a sarcinilor multi-tasking în cadrul unor activități worked-based learning.
*Lărgirea hărții parteneriatului internațional al școlii noastre prin adăugarea unor parteneri noi: două instituții de educație din Grecia, Platon M.E.P.E și PRO EUROPEAN EDUCATION M.I.K.E.
            Considerăm că participarea la proiecte de mobilități este o oportunitate pentru formarea profesională care produce schimbări majore la nivel intelectual, comportamental și la nivel de achiziții personale pentru viața activă, că reprezintă o alternativă educațională atractivă pe care școala noastră, implicându-se în programul Erasmus +, o oferă atât elevilor, cât și personalului didactic.
            În anul școlar 2023-2024, cu sprijinul programului Erasmus+, adăugăm ofertei educaționale a școlii proiectul  PEDA VET III, în cadrul căruia vom organiza încă 24 de mobilități de formare profesională pentru elevi și trei mobilități de formare prin cursuri structurate pentru profesori.
             Director, prof. Adina-Ionela Cioloș

Trimite email
vineri, 27 decembrie 2024, 03:42:00 Ora standard a Europei de Est