Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Participare la curs de educație nonformală, în Turcia

NON FORMAL LEARNING - THE GOLDEN DOOR FOR AN INNOVATIVE FUTURE FOR SCHOOLS

Participare la curs de educație nonformală, în Turcia

În perioada 20 iunie - 24 iunie 2023, șase cadre didactice de la Colegiul Național ,,Iosif Vulcan", Oradea: Eva Kleszken, prof. dr. de Biologie -Chimie - director adjunct, Rodica Crăciun, prof. de Chimie, Daniela Ganea prof. de Lb. engleză, Patricia Marcu, prof de Educație plastică, Sînziana Neșiu, prof. de Lb. engleză, Dorina Pușcaș, prof. de Fizică - Chimie, au participat la cursul de educație nonformală - Acreditare ERASMUS+ 2022-1-ROO1-KA121-SCH-000061728, Cappadocia, Turcia, organizat de NEW HORIZONS MALTA.

Membrii grupului au fost implicați în diverse activități interactive, jocuri de coeziune a grupului (team building), activități aplicative prin joc și mișcare, dezbateri, activități de gestionare a diferitelor conflicte, de rezolvări de probleme și de căutare a unor soluții, respectiv, activități  bazate pe comunicare non-violență, intercalate cu metode activ-participative, și anume: ,,Pălăriile gânditoare", ,,Explozia stelară", ,,Văd și accept", ,,DIE (descriere - interpretare - evaluare),,,Șocul cultural", ,,Facebook offline" și altele.
Am vizitat locuri istorice: orașul Uchisar, fiind cel mai înalt punct atractiv din regiunea Cappadocia, am admirat panorama orașului Ortahisar și formațiunile stâncoase specifice zonei: Love Valley, Devrent Valley, orașul subteran Kaymalky, parte a patrimoniului UNESCO.
Am admirat panorama regiunii Cappadocia din balonul cu aer cald.
Am vizitat școala din Nevșehir-Merkez Goreme și am avut o întâlnire cu direcțiunea unității școlare.
 Activitățile din cadrul mobilității ERASMUS+ ne-au oferit oportunitatea de-a dobândi cunoștiințe, aplicând metode moderne de învățare non-formale: My Learning Plan, Communication, de-a dezvolta spiritul de observație, munca în echipă, de a promova valorile incluziunii și a diversității europene, abilități de comunicare și acceptarea celor din jur, de gestionare bună a emoțiilor, aptitudini de dezvoltare a creativității (realizări de postere, desene).
În ultima zi a mobilității, au fost înmânate certificatele  tuturor participanților într-un cadru festiv.
În concluzie, în această mobilitate, au fost activități interesante, captivante, și multe metode interactive exersate la curs care pot fi implementate în activități cu elevii la clasă sau în diverse activități extrașcolare.
Prof. dr. Eva Kleszken

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:30:01 Ora standard a Europei de Est