Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Grupul de lucru dedicat Accesibilității, incluziunii și diversității, din cadrul alianței academice europene EU GRENN, se întrunește la Universitatea din Oradea

Între 24 și 28 septembrie,

Grupul de lucru dedicat Accesibilității, incluziunii și diversității, din cadrul alianței academice europene EU GRENN, se întrunește la Universitatea din Oradea

Prima întâlnire a Grupului de lucru „Accesibilitate, incluziune, diversitate", care funcționează în cadrul EU GREEN, va avea loc la Oradea, între 24 și 28 septembrie 2023.

Prorectori, directori și experți cu responsabilități în domeniul Accesibilității, incluziunii sociale și diversității din universitățile partenere: Wrocław University of Environmental and Life Sciences (Polonia), University of Evora (Portugalia), OVGU Magdeburg (Germania), University of Angers (Franța), Atlantic Technological University (Irlanda), University of Extremadura (Spania), University of Gävle (Suedia), vin la Oradea pentru a dezbate și aproba două documente importante din perspectiva obiectivelor asumate de alianța academică EU GREEN. Este vorba de Carta accesibilității, incluziunii și diversității și Raportul partenerilor EU GREEN cu privire la programele de învățare continuă.
„Fiecare universitate în parte are propriile-i practici și reglementări în ceea ce privesc incluziunea și diversitatea, respectiv învățarea continuă. Pe parcursul întâlnirilor de lucru de la Oradea, reprezentanții universităților partenere din cadrul EU GREEN vor prezenta aceste practici și vor cădea de acord în ceea ce privește adoptarea celor mai bune dintre ele la nivelul întregii alianțe academice europene", explică prof. univ. dr. Anca Dodescu, prorector al Universității din Oradea și coordonatorul activităților EU GREEN la nivelul instituției academice orădene. În ultima zi a întrunirii de la Oradea, reprezentanții consorțiului academic european își propun, de asemenea, să abordeze și felul în care universitățile membre pot deschide activitățile culturale și sportive din universități persoanelor vulnerabile.
„Întâlnirea de săptămâna viitoare este primul eveniment de anvergură al EU GREEN găzduit de Universitatea din Oradea. Pentru noi acest moment are o însemnătate deosebită deoarece aici vor fi validate primele materiale elaborate în cadrul Grupului de lucru «Accesibilitate, incluziune, diversitate», grup de lucru al cărui lider este chiar universitatea noastră. Această Cartă a accesibilității, incluziunii și diversității va fi asumată, anul viitor, la nivelul tuturor universităților membre EU GREEN, respectată și promovată în practică de către acestea. În ceea ce privește programele de învățare continuă ne dorim să identificăm și să selecționăm cele mai bune practici din universitățile noastre, pe care să le propunem ca practici unitare la nivelul partenerilor EU GREEN", a mai afirmat prof. univ. dr. Anca Dodescu, prorectorul Universității din Oradea. (B.C.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:15:53 Ora standard a Europei de Est