Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

D.P.P.D. a suplimentat numărul de locuri, de la 850 la 1.500

Suplimentare locuri de școlarizare la Universitatea din Oradea

D.P.P.D. a suplimentat numărul de locuri, de la 850 la 1.500

Începând cu anul universitar 2023-2024, Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic din cadrul Universității din Oradea a obținut din partea ARACIS o suplimentare a numărului de școlarizare a studenților de la 850 la 1.500 de locuri. Acest fapt este datorat eforturilor permanente ale colectivului D.P.P.D. de a moderniza oferta educațională, cursurile și portofoliul de programe oferite.

       Programul de formare psihopedagogică oferă studenților Universității din Oradea posibilitatea de a urma o carieră didactică la absolvirea facultății de profil, asigurând dobândirea și consolidarea unor competențe pedagogice de comunicare sau de psihologie școlară, necesare activității educaționale.
      Studenții înscriși la nivel licență (nivel I) parcurg formarea inițială (care le permite să predea inclusiv la nivel de gimnaziu), iar cei înscriși la nivel master (nivel II) urmează formarea aprofundată (care le permite să predea și la liceu). Programele de digitalizare a educației, cele referitoare la voluntariat, la problematica incluziunii, a performanțelor elevilor proveniți din medii vulnerabile sau educația timpurie reprezintă câțiva dintre pilonii solizi care au fundamentat politicile departamentului în ultimii ani.
       De asemenea, granturile de cercetare asupra educației în mediile vulnerabile sau a dezvoltării învățământului dual au deschis colaborarea cu actorii educaționali care au nevoie de rezultatele unor astfel de cercetări. Proiectele internaționale desfășurate cu mari universități din Suedia, Norvegia, Anglia, Irlanda de Nord, Scoția, Polonia, Belgia sau Croația au permis participarea a zeci de studenți care se pregătesc pentru cariera didactică la cursuri și conferințe în toate aceste țări.
       Formarea psihopedagogică nu asigură doar deschiderea către o carieră didactică, ci pregătește studenții pentru înțelegerea unor probleme sociale fundamentale, intrinsec legate de rolul educației.
       Înscrierile la Programul de formare psihopedagogică au loc pe parcursul întregii luni septembrie și sunt așteptați toți studenții Universității din Oradea de la nivel licență, anul I sau de la nivel master, anul I. 
       Informații despre admitere la: https://dppd.uoradea.ro/ro/admitere

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:58:15 Ora standard a Europei de Est