Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

ConnectEdu - Information and Communication Technologies (ICT) for nowadays classes

Acreditare Erasmus+ 2021-1-RO01-KA120-SCH000044007

ConnectEdu - Information and Communication Technologies (ICT) for nowadays classes

Activitățile în cadrul Acreditării Erasmus+ au continuat în luna iulie cu pariciparea a zece cadre didactice, în frunte cu directorul instituției, prof. Simona Martin, la cursul de formare în domeniul educației digitale ConnectEdu - Information and Communication Technologies (ICT) for nowadays classes, organizat de către furnizorul de formare New Horizons Malta în perioada 17-21 iulie 2023, în Malta.

Profesorii participanți la atelierele practice organizate în cadrul AUM (American University of Malta), beneficiari ai formării, au fost cadre didactice de specialități diferite: Baciu Borz Florentina, Blaga Emilia, Clonda Angela, Duma Maria, Dima Felicia, Esztero Ida, Holhos Felicia, Levai Mihaela, Marcu Patricia și Popa Teodora, de la Colegiul Național ,,Iosif Vulcan" din Oradea. În cadrul sesiunilor practice aceștia au reușit cu succes să își îmbogățească competențele digitale, urmând a le aplica în diferite contexte educaționale pentru a contribui la creșterea motivației elevilor. Participanții au realizat proiecte concrete de predare - conținuturi multimedia, resurse sau chiar site-uri web.
Cadrele didactice participante la curs au fost ghidate și îndrumate în folosirea aplicațiilor Maphub, Mentimeter, Voki și Doppleme, au realizat bloguri și site-uri web cu ajutorul aplicației Wix, portofolii virtuale cu Padlet, au fost protagonistele unei căutări de locuri emblematice - bijuterii arhitecturale ale capitalei malteze prin utilizarea aplicatiei Actionbound, au realizat prezentări în Canva și table digitale cu ajutorul Classroomscreen app. S-au exersat aplicațiile pentru crearea de povești video și digitale prin  aplicațiile My Storybook, Storyweaver, benzi desenate pentru o altfel de prezentare Makebeliefcomics, Crosswords, Mindly și Quizzes, toate cu finalitate și aplicabilitate educativă.
Profesorii participanți la curs, din diferite zone și țări ale Uniunii Europene au beneficiat și de dimensiunea interculturală a mobilității, prin prezentări interactive ale sistemelor educaționale ale țărilor și instituțiilor lor, respectiv Grecia, Letonia și România. În a doua parte a zilelor de curs s-au organizat tururi culturale, vizitându-se cetatea Mdina - the Silent City - templul străvechi de la Hagar Qim, Grota Albastră și binecunoscuta Lagună Albastră. Am beneficiat de asemenea de o după-masă interculturală organizată la Consiliul Local din orașul Senglea - în cadrul căreia participanții la curs și-au promovat tradițiile, inclusiv dans și cântec, oferind tuturor participanților mâncare și băutură specifică, tradițională. Cursul practic s-a finalizat cu o evaluare tot în format digital și cu înmânarea certificatelor de participare, într-o ceremonie festivă.
Prof. Teodora Felicia Popa

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:08:28 Ora standard a Europei de Est