Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Cursul de educație nonformală, Porto-27-31 martie 2023-Acreditare Erasmus+ 2021-1-RO01-KA120-SCH000044007

Noi orizonturi educaționale deschise (prin)

Cursul de educație nonformală, Porto-27-31 martie 2023-Acreditare Erasmus+ 2021-1-RO01-KA120-SCH000044007

În perioada 27-31 martie 2023, opt profesori, de specializări diferite, de la Colegiul Național ,,Iosif Vulcan" Oradea: director, prof. Simona Nicoleta Martin, director adjunct prof. Călin Bacter şi profesorii: Maria Duma, Mihaela Levai, Ioana Huszar, Gabriela Nica, Andrea Clonda, şi Călin Dragoș au participat la cursul de formare Non-formal learning - the golden door to an innovative future for schools.

Pornind de la convingerea că jocul este unul dintre cele mai importante moduri prin care copiii dezvoltă noi moduri de a gândi, de a crea, de a lucra în echipă și de a-și testa ideile și că profesorul este ghidul timpului de joacă, ghid care poate stârni interesul, poate crea un sentiment de comunitate și poate crește motivația elevilor, furnizorul de formare New Horizons Malta a gândit modulele de formare și activitățile practice ale acestui curs.
Pentru a se familiariza cu  Cadrul european de referință privind competențele-cheie pentru învățarea pe tot parcursul vieții, dascălii si-au testat cunoștințele cu teste online pe Trivia Quiz - ProProfs Quizand, înaintea plecării în Porto.
Toate activitățile cursului au fost gândite creativ, într-o atmosferă caldă, interactivă. Cunoștințele teoretice despre cultură, interculturalitate, leadership, incluziune au fost aplicate prin ateliere de lucru, în care cadrele didactice de pe tot teritoriul României au conlucrat pentru realizarea sarcinilor de lucru.
Prezentarea propriei instituții de învățământ s-a realizat atât în format digital, cât și prin completarea unui Facebook Wall. Pentru a îmbunătăți managementul stilului de comunicare, am învățat noi tehnici de ascultare activă și feedback constructiv, pentru a evita stereotipurile și prejudecățile în clasă.
Îmbunătățirea competențelor pentru secolul 21, competențe cheie pentru cursanții care învață pe tot parcursul vieții în societățile multiculturale este un obiectiv al școlii de azi.    
Conflictul școlar a fost un subiect de mare interes. S-au prezentat diferite abordări ale conflictului, stiluri de tratare a conflictelor. S-a accentuat necesitatea medierii între egali, elevii pot servi ca mediatori colegi în mediul școlar. Calitățile unui mediator au fost descoperite prin diferite experiențe de mediere.
Atelierele de experiență creativă pentru educație incluzivă au provocat cadrele didactice să răspundă provocărilor din sala de clasă, pentru condimentarea educației incluzive. Atelierul despre modul în care diferite tipuri de studenți dezavantajați se vor simți în siguranță în Porto a crescut mult conștientizarea dificultăților întâmpinate de diferitele tipuri de elevi defavorizați.
            Experiența oferită de personalul extraordinar și studenții de la Agrupamento de Escolas Martim de Freitas din Coimbra, Portugalia, a demonstrat că școala îți dă aripi... aripi ale cunoașterii și ale libertății! Mulțumiri speciale directorului școlii, prof. Luis Goncalves, care ne-a prezentat, detaliat, sistemul de educație portughez!
Tot în Coimbra am vizitat Universitatea, care are o vechime de 700 de ani; este printre cele mai vechi și mai frumoase din Europa. În cadrul Universității, am văzut tehnologie de ultimă oră și facilități contemporane care coexistă cu clădirile medievale vechi de secole. Fanii lui Harry Potter pot recunoaște uniformele, care au servit drept inspirație lui J.K. Rowling când a scris primul volum Harry Potter.
            După ce am aflat noi cunoștințe despre utilizarea instrumentelor europene de certificare: Certificat de mobilitate Europass, modernizarea Pașaportului lingvistic Europass, am primit cu mândrie certificatele noastre.
Mai multe informații puteți accesa la:
https://www.facebook.com/profile.php?id=100064566647540
https://www.facebook.com/photo/?fbid=588453103316906&set=pcb.588453849983498
 https://www.facebook.com/profile.php?id=100010491581570   4 apr.2023
https://www.facebook.com/colegiul.national.iosif.vulcan/videos/3066095873695785
            Ne-am întors cu convingerea că  învățarea nonformală este ușa de aur pentru un viitor inovator pentru școli!
Prof. Maria Duma

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:32:04 Ora standard a Europei de Est