Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Șapte unități de învățământ din Oradea urmează să fie reabilitate termic

Anul viitor

Șapte unități de învățământ din Oradea urmează să fie reabilitate termic

Un număr de șapte unități școlare din Oradea vor intra anul viitor în reabilitare energetică, după ce în cursul ședinței de miercuri, 13 septembrie, consilierii locali au aprobat documentațiile tehnico-economice și indicatorii tehnico-economici - faza Proiect Tehnic, aferente acestor investiții.

Unitățile de învățământ ale căror documentații au fost aprobate sunt: Școala Gimnazială „Nicolae Bălcescu", Liceul Teoretic „Aurel Lazăr", Școala Gimnazială „Octavian Goga", Şcoala Gimnazială „Oltea Doamna", Colegiul Național „Iosif Vulcan", Liceul Teoretic „Lucian Blaga" şi Grădinița Nr. 52 și Creșa Nr. 3 „Tărâmul fermecat".
Aceste reabilitări sunt finanțate prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), în vederea creșterii eficienței energetice în conformitate cu strategia de dezvoltare a municipiului. Conform legislației în vigoare, îmbunătățirea eficienței energetice este un obiectiv strategic al politicii energetice naționale, datorită contribuției majore pe care o are la realizarea siguranței alimentării cu energie, dezvoltării durabile şi competitivității, la economisirea resurselor energetice primare şi la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră.
Prin realizarea lucrărilor privind „Creșterea eficienței energetice și gestionarea inteligentă a energiei" ale acestor unități de învățământ, se urmărește reabilitarea energetică a clădirilor, astfel încât activitățile propuse să conducă la creșterea eficienței energetice a obiectivelor amintite mai sus.
„Proiectele care sunt finanțate prin PNRR, și pentru care au fost votate proiectele tehnice în cadrul ședinței de Consiliu Local, au finanțare asigurată. Au fost semnate contractele de finanțare, pentru acestea putem deja să dăm drumul la licitațiile necesare execuțiilor. Pentru aceste proiecte urmează ca în cel mai scurt timp să pregătim documentațiile și să dăm drumul la licitații. Asta înseamnă că anul viitor aceste clădiri vor intra practic în modernizare", a declarat primarul Florin Birta.
Finanțarea investiților se realizează prin Programul Național de Redresare și Reziliență și bugetul local, iar valorile aferente fiecărei investiții în mod defalcat sunt: Școala Gimnazială „Nicolae Bălcescu", în valoare de 11.728.179,08 lei fără TVA; Liceul Teoretic „Aurel Lazăr" - 19.345.776,85 lei fără TVA; Școala Gimnazială „Octavian Goga" - 10.245.660,65 lei fără TVA; Școala Gimnazială „Oltea Doamna" - 25.348.459,11 lei fără TVA; Colegiul Național „Iosif Vulcan", B-dul Decebal, nr. 76 - 9.556.929,78 lei fără TVA, respectiv Colegiul Național „Iosif Vulcan" de pe str. Jean Calvin, nr. 3 - 17.775.278,98 lei fără TVA; Liceul Teoretic „Lucian Blaga" - 15.665.343,49 lei fără TVA; Grădinița Nr. 52 și Creșa Nr. 3 „Tărâmul fermecat" - 6.465.387,63 lei fără TVA.
Durata estimată de execuție a fiecărui obiectiv de investiții este de 24 luni.

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:38:17 Ora standard a Europei de Est