Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Comisia de verificare a unităților de învățământ din județul Bihor a finalizat inspecțiile în teren

Constituită prin ordinul prefectului Dumitru Țiplea

Comisia de verificare a unităților de învățământ din județul Bihor a finalizat inspecțiile în teren

Cele patru echipe mixte ale comisiei au verificat, prin sondaj, stadiul pregătirii pentru debutul anului școlar în 136 de școli și grădinițe din zonele Aleșd, Beiuș, Marghita-Valea lui Mihai și Salonta. Echipele, compuse din reprezentanți ai Instituției Prefectului Județului Bihor, ai Direcției de Sănătate Publică Bihor și ai Inspectoratului Școlar Județean Bihor, au verificat în unitățile de învățământ:

*Respectarea normelor igienico-sanitare *Autorizația sanitară de funcționare *Executarea lucrărilor de reparații, reabilitare, consolidare, modernizare *Executarea lucrărilor de igienizare și dezinfecție *Asigurarea cu apă potabilă *Starea igienico-sanitară a grupurilor sanitare *Starea sălilor de clasă (igienizare, mobilier, paviment, iluminat, încălzire) *Gestionarea reziduurilor menajere (rampă amenajată, mod de colectare și evacuare a acestora) *Asigurarea cu materiale de curățenie și dezinsecție *Existența examenelor medicale pentru cadrele didactice și personalul de îngrijire.
Potrivit raportului comisiei, din totalul de unități de învățământ verificate, 47% nu au obținut încă autorizațiile de funcționare, principalele motive fiind: clădiri în curs de reabilitare, curţi neîmprejmuite, lipsa grilajelor de protecție la sobe metalice, lipsa buletinelor de analiză a apei, amenajarea neadecvată a spațiului lapte-corn, acoperișuri degradate, fisuri pe partea exterioară a clădirilor, precum și terenuri aflate în litigiu.
La data controlului, în cadrul a 87 de unități de învățământ lucrările de pregătire pentru începerea anului școlar erau în derulare, cele mai comune probleme identificate de către comisie vizând: săli de curs și grupuri sanitare neîntreținute corespunzător, depozite necorespunzătoare în curtea școlilor (lemne, mobilier școlar etc.), curți ale școlilor neîntreținute, curte comună a școlii cu căminul cultural, și lipsa frigiderelor în spațiul lapte-corn.
În cazul a 19 unităţi de învăţământ comisia a dispus reverificarea măsurilor luate pentru remedierea problemelor până la începerea școlii. Totodată, membrii echipelor de control au solicitat tuturor unităților de învățământ care nu aveau Autorizație sanitară de funcționare să facă toate demersurile necesare pentru obținerea autorizației în cel mai scurt timp posibil.
,,Fac un apel urgent către toți factorii implicați, de la directorii unităților de învățământ, până la primarii și directorii de instituții din teritoriu, să depună toate diligențele pentru ca școlile și grădinițele să fie pregătite în cele mai bune condiții pentru noul an școlar. Nu voi face niciun rabat la educația copiilor noștri, atât în ceea ce privește actul educațional, cât și mediul în care se desfășoară acesta. Ei sunt viitorul nostru!" a declarat prefectul Dumitru Țiplea.
Precizăm că la nivelul județului Bihor, luni, 11 septembrie, vor începe școala un număr total 94.085 de elevi.
Cancelaria Prefectului
Județul Bihor

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:27:31 Ora standard a Europei de Est