Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 februarie 2025

Pregătire gratuită pentru Bacalaureat 2025 la toate disciplinele și platformă cu materiale și resurse didactice pentru elevii din toată țara, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara, UVT. Prima sesiune are loc sâmbătă, 1 martie
Universitatea de Vest din Timișoara, UVT, începe sâmbătă, 1 martie, ediția din acest an a programului de pregătire pentru examenul de Bacalaureat 2025, la toate cele 14 discipline, pentru elevii din întreaga țară. Sesiunile se vor desfășura săptămânal, sâmbăta, în format online, până în data de 7 iunie 2025 și participarea este gratuită.
Exemple de materiale oferite pe platforma bac.uvt.ro:
Pregătire pentru Bacalaureat 2025. Scrierea cu unu, cu doi sau cu trei de „i” / Explicații pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Textul argumentativ pentru Bacalaureat 2025. Structură, conectori – explicații și model de rezolvare pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Sesiunile de pregătire se organizează pentru toate cele 14 discipline pentru care elevii urmează să susțină probe scrise:
Disciplina aferentă probei 1: limba și literatura română;
Disciplinele aferente probei 2: matematică nivel M1 și M2, istorie;
Disciplinele aferente probei 3: biologie, chimie, economie, filosofie, fizică, geografie, informatică, logică, argumentare și comunicare, psihologie și sociologie.
Înscrierea pentru participarea la programul de pregătire se realizează prin completarea ACESTUI FORMULAR și este gratuită, iar detaliile complete sunt disponibile aici: https://bac.uvt.ro/
Informații și orar
Orarul modulelor de pregătire, pentru fiecare zi de sâmbătă din perioada 01.03 – 07.06.2025, este următorul, fiind stabilit în așa fel încât să permită elevilor participarea la programul de pregătire pentru toate disciplinele la care urmează să susțină proba scrisă în cadrul examenului de bacalaureat:
9.00 – 10.30 – Limba și literatura română;
10.45 – 12.15 – Matematică (nivel M1 și M2) și Istorie;
12.30 – 14.00 – Biologie, Chimie, Economie, Filosofie, Fizică, Geografie, Informatică, Logică, argumentare și comunicare, Psihologie, Sociologie.
De asemenea, pe platforma bac.uvt.ro elevii din întreaga țară și pot găsi, pe lângă informații despre programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de UVT la toate disciplinele și celelalte oportunități din cadrul programului UVT pentru elevi, și materiale didactice suport realizate de cadre didactice din cadrul UVT cu conținuturile teoretice pentru fiecare disciplină de la examenul de bacalaureat și instrumente de testare, precum și lecții video (deocamdată doar pentru disciplina Limba și literatura română).
Programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de Universitatea de Vest din Timișoara face parte din amplul program de sprijin intitulat UVT pentru elevi, care cuprinde, totodată, concursuri dedicate elevilor, webinare de dezvoltare personală, consiliere individuală în carieră și școala de vară West Summer University (WSU).
Infomații suplimentare:
Seria de webinare de dezvoltare personală dedicate elevilor, susținute de echipa Serviciului de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) din UVT va începe pe data de 12 martie 2025 cu webinarul Secretul unei vieți împlinite, urmând ca timp de 9 săptămâni, în fiecare miercuri, de la ora 15.00, să fie abordată o nouă tematică, până la momentul ulterior susținerii examenul de bacalaureat când programul se încheie cu al 2-lea webinar despre alegerea programului de studii potrivit.

Înscrierea pentru participarea la webinarele de dezvoltare personală se realizează prin completarea formularului, iar detaliile complete sunt disponibile pe site-ul universității.

UVT, prin facultățile componente, a pregătit și un număr de 26 de concursuri pentru elevi, din 16 domenii de studii, o parte dintre acestea oferind condiții speciale în procesul de admitere la UVT elevilor care obțin distincții. Regulamentele de organizare și desfășurare a concursurilor, dar și alte detalii, sunt disponibile pe site-ul universității.

Consilierea în carieră
Serviciul de de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) al UVT pune la dispoziția elevilor care au nevoie de suport pentru alegerea traseului educațional și profesional și sesiuni individuale de consiliere în carieră, pentru care aceștia se pot programa prin completarea formularului. O altă resursă de care elevii pot beneficia, în scopul unei mai bune orientări spre un anumit traseu educațional și profesional, este platforma YTM, un instrument de testare psiho-vocațională dezvoltat de Universitatea de Vest din Timișoara. Mai multe detalii despre serviciile de consiliere în carieră și despre platforma YTM sunt disponibile pe site-ul universității.

,,În județul Bihor (...), nu mai există unități de învățământ care dețin grupuri sanitare neconforme, situate în curte, fără apă curentă și fără canalizare

Ştirea-„bombă

,,În județul Bihor (...), nu mai există unități de învățământ care dețin grupuri sanitare neconforme, situate în curte, fără apă curentă și fără canalizare

Ultimele două au fost o grădiniță din Remeți, care nu a mai fost cuprinsă în rețeaua școlară... Știau că sunt copii puțini și merge în desființare; și Școala Gimnazială din Topa de Sus"...

Știrea ne-a dat-o, ieri (miercuri, 6 septembrie 2023), generalul Inspectoratului Școlar Județean Bihor, domnul prof. dr. Horea Abrudan, în cadrul unei conferințe de presă.
Mai sunt unități de învățământ în care se desfășoară reparații, igienizări, modernizări?
Pentru că ori nu mai sunt bani ori nu mai interesează pe nimeni asemenea ,,nimicuri". Acum vorbim despre proiecte de reabilitare (termică), proiecte (PNRR) pentru reducerea abandonului școlar, despre laboratoare inteligente și table interactive!
Table funcționale, pe care să nu se depună praful. Dotări digitale de care să se bucure cât mai mulți elevi, fie în mod direct la clasă, fie urmărind cum lucrează ați profesori de la școli orădene de elită (gen colegiile naționale ,,Emanuil Gojdu" și ,,Mihai Eminescu"). Acesta este trendul acum, comanda socială și dotarea de ultimă generație. Așa că pe 5 octombrie, de Ziua Mondială a Educației, domnul inspector școlar general dorește să pornească motoarele în formarea formatorilor în utilizarea acestor dotări digitale, începând cu primii 600 de profesori-cursanți, care vor lua lecții vii de la specialiști în cadrul a 10 workshopuri, desfășurate în trei runde, cu participarea a câte 20 de profesori pe atelier. E un început promițător, să recunoaștem!
Dacă în unele școli, procesul de învățământ se va desfășura și în schimbul de după-amiază, după cum au informat școlile Inspectoratul școlar (Școala Gimnazială ,,Zelk Zoltan" din Valea lui Mihai, Colegiul Național ,,Octavian Goga" din Marghita, Școala Gimnazială Nr. 1 Tăuteu și Școala Gimnazială Bogei, Școala Gimnazială ,,Kazinski Ferecz" Șimian, structura Școlii Gimnaziale de la Șilindru și Școala Gimnazială Nr. 1 din Avram Iancu, structura Școlii de la Tămașda), în alte școli, cursurile se vor desfășura chiar și în alte săli (și clădiri relocate) decât sălile lor de clasă (la Săcădat, Copăcel, Pocola și Abrămuț), e pentru a-i ajuta pe cei care derulează proiectul de reabilitare a școlilor, în cele mai multe cazuri și doar accidental din cauza numărului mai mare de clase înființate decât cel al spațiului sălilor de clasă existente în școală (precum e cazul celor din Șilindru și Tămașda)... și se mai vorbește și despre Colegiul Național ,,Onisifor Ghibu". Prin discuții cu reprezentanții Primăriei Oradea, Inspectoratul școlar a găsit soluții pentru cele două școli ,,Oltea Doamna" și ,,Dacia", în găsirea de noi spații destinate pentru noi săli de clasă.
,,Noi încercăm să identificăm spații, în permanență, și să construim unități de învățământ"
,,Noi sperăm să relaxăm oarecum lucrurile pentru că Legea educației aduce o modificare. Dacă până acum în lege scria că efectivele maxime sunt, vorbesc de învățământul primar, 22 de elevi, și Consiliul de administrație poate suplimenta în condiții excepționale cu trei, fiind oarecum limitați la 25, în noua Lege a educației se spune de 22+2=24, dar lasă totuși la latitudinea Ministerului Educației depășirea acestui număr de 24. Dacă ministerul va fi mai flexibil ne va lăsa să mergem în sus, mai mult de 24 și de 25 de locuri în clasă. Da, este un lucru cert faptul că se dorește limitarea și scăderea numărului de copii în clase, motiv pentru care noi nu încercăm să schimbăm legea, noi încercăm să identificăm spații în permanență și să construim unități de învățământ, astfel încât să fim și cu copii puțini și cu spații suficiente pentru a funcționa într-un singur schimb", a subliniat domnul inspector școlar general.
La nivelul județului Bihor, anul școlar 2023-2024 va debuta cu un număr total de 94.085 de elevi și copii, în învățământ de stat și privat, învățământ de masă și special, la zi și seral, inclusiv antepreșcolar.
Din aceștia, aproximativ 6.288 de elevi au fost propuși pentru a începe clasa pregătitoare, clasele a V-a, circa 6.033, iar 5.731 vor începe liceul, în clasele a IX-a.
Avem 174 de unități de învățământ preuniversitar cu personalitate juridică, plus încă trei creșe, în total 177 cu personalitate juridică, de asemenea unități de învățământ privat (24=14+6+4), în total 750 de unități de învățământ, cele mai multe fiind structuri ale unităților cu personalitate juridică.
Colegi din presă au dorit să afle câți copii învață la secția română și câți la secția maghiară: în anul școlar 2022-2023, am avut 12.655 de preșcolari la secția română și 3.076 de preșcolari la secția maghiară; la învățământul primar am avut 20.396 de elevi la secția română și 5.404 la secția maghiară; la gimnaziu, avem: 16.797 și 4.499; la liceu: 13.589 și 2.393; la învățământul profesional: 2.272 la secția română și 863 la secția maghiară. Procentele în ce privește populația școlară a județului nostru în mediul urban sunt de 62, respectiv 38 în mediul rural.
Domnul inspector școlar general a prezentat, de asemenea, în situații, cu tabele și grafice, rezultatele obținute la Evaluarea Națională și Bacalaureat, observându-se o discrepanță între mediul urban și cel rural, cu rezultate mai bune acolo unde ai profesori titulari la disciplinele de examen; s-a amintit despre școlile pilot care utilizează exclusiv catalogul electronic (17): șase din Oradea și 11 din Ciumeghiu, Finiș, Budoi, Cefa, Aleșd, Valea lui Mihai, Beiuș, Marghita, Paleu, Derna și Cheresig.
 ,,Ne dorim să creăm comunități de profesori"
,,Ne dorim să creăm comunități de profesori, dar e foarte greu să se întâlnească o dată pe săptămână fizic... În acest sens, am cooptat o echipă de directori de la 10 școli, opt dintre ele fiind beneficiare ale programului de reducere a abandonului școlar și vreau să punem profesorii din aceste 10 școli laolaltă și uzând de achizițiile făcute, de echipamentele pe care le au în dotare, cu precădere astfel de table interactive, să învețe împreună, să facă lecții împreună și să comunice. Două dintre cele 10 școli sunt Colegiul Național ,,Emanuil Gojdu" și Colegiul Național ,,Mihai Eminescu", iar toate celelalte școli sunt din mediul rural, școli în care se implementează programul de reducere a abandonului școlar: din Vârciorog, Bogei, Păgaia, Ciumeghiu, Tulca, Avram Iancu, Aușeu"...
A fost evidențiat apoi rolul C.C.D. Bihor în derularea cursurilor pentru formarea formatorilor-profesori, a cadrelor didactice, în general.
În concluzie, se vrea o nouă emulație, un nou suflu în învățământ în ton cu dotările cu mobilier și echipamente digitale care se vor face în învățământul bihorean în următorii trei ani, prin PNRR și prin alte programe naționale de educație.
Ovidiu Dan

Trimite email
vineri, 14 martie 2025, 03:31:31 Ora standard a Europei de Est