Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Universitatea din Oradea pune realitatea virtuală la lucru în ajutorul celor aflați în detenție

Premieră națională

Universitatea din Oradea pune realitatea virtuală la lucru în ajutorul celor aflați în detenție

Sala de conferințe a Bibliotecii Universității din Oradea a găzduit joi, 31 august 2023, sesiunea de prezentare a proiectului RECOMMIT „Îmbunătățirea stării de bine și a reintegrării sociale a deținuților”.

Proiectul este derulat de către Departamentul de Psihologie din cadrul Facultății de Științe Socio-Umane și conține o interesantă componentă de utilizare a realității virtuale în scopul integrării persoanelor condamnate penal pe piața muncii, după eliberarea din penitenciar.
Conf. univ. dr. Carmen Bora spune că noile tehnologii vor fi utilizate pentru ca persoanele private de liberate să își dezvolte abilități de comunicare, să își descopere și să-și consolideze valori morale și sociale, toate acestea fiindu-le utile, ulterior, în a găsi și a păstra un loc de muncă. „Obiectivele proiectului vizează identificarea provocărilor legate de mediul de muncă a deținuților ce urmează a fi eliberați, prin investigarea literaturii de specialitate și consultarea experților implicați în activitățile cu aceste persoane; elaborarea unui program de înaltă calitate pentru dezvoltarea abilităților necesare integrării în muncă: de ascultare, comportament și răspuns prosocial, reducerea răspunsurilor ostile, rezolvarea problemelor sociale, rezolvarea conflictelor și setarea limitelor interpersonale, stabilirea valorilor civice, ca de exemplu: egalitate, responsabilitate, respect, toleranță, și a obiectivelor interpersonale bazate pe valori la locul de muncă; dezvoltarea unei platforme de realitate virtuală, care va permite exersarea deprinderilor învățate în cadrul activităților programului; pilotarea programului cu deținuți ce urmează a fi liberați în cadrul penitenciarelor din cele patru țări participante”, detaliază conf. univ. dr. Carmen Bora.
„Ne vom folosi de realitatea virtuală pentru a ajuta persoanele condamnate să se familiarizeze cu diferite situații de viață. Datorită acestor noi tehnologii, implicarea individuală este destul de mare. Vom realiza simulări ale unor discuții cu interlocutori virtuali, pentru a-i ajuta pe condamnați să își formeze deprinderi de comunicare. Este vorba de o premieră, realitatea virtuală nu a mai fost folosită în sistemul penitenciar din România”, a subliniat lect. univ. dr. Gabriel Roșeanu, membru în echipa proiectului RECOMMIT.
Prezent la eveniment, comisarul șef de Poliție Penitenciară Ciprian Timiș, comandantul Penitenciarului de Maximă Siguranță Oradea, un partener tradițional al Facultății de Științe Socio-Umane, a apreciat că „proiectul RECOMMIT este o oportunitate și pentru administrația penitenciarului de a cunoaște mai bine aspecte legate de executarea pedepsei și de a ști cum putem să-i ajutăm pe toți deținuții să se integreze pe piața muncii”.
Echipa proiectului RECOMMIT este formată din universități și organizații nonguvernamentale din patru țări membre UE: Cipru, Grecia, Spania și România. Liderul proiectului este Theological School of the Churh of Cyprus, iar partenerii sunt: University of Central Lancashire Cyprus, „EPANODOS” - The Greek Centre for the Social Reintegration of Ex-offenders, Enoros Consulting, Universitatea din Oradea și Associació Social Andròmines Spain.
Durata proiectului este de 24 luni, începând cu 1.11.2022 și până pe 31.10.2024.
Pentru mai multe informatii vizitați site-ul programului: https://recommit-project.eu/ , precum și paginile social media ale acestuia: FB - https://www.facebook.com/recommiteu și Instagram - https://instagram.com/recommit2022?igshid=MzRlODBiNWFlZA==
(B.C.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:18:56 Ora standard a Europei de Est