Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Proiect nr. 2022-RO01-KA121-VET-000055687, finalizat cu succes la C.T. ,,Ioan Ciordaş

Primul an de acreditare Erasmus+ VET,

Proiect nr. 2022-RO01-KA121-VET-000055687, finalizat cu succes la C.T. ,,Ioan Ciordaş

Acest proiect s-a adresat unui număr de 44 de elevi participanți la mobilități transnaționale, elevi proveniți din învățământul liceal și învățământul profesional și șase profesori VET care predau module de specialitate pe diferite domenii de calificare.

       Prin acest proiect am dorit să promovăm incluziunea şi să creştem egalitatea de şanse pentru elevii școlii aflaţi în formare iniţială, la un învăţământ de calitate pentru elevii proveniți din medii dezavantajate, să le facilităm tranziţia de la şcoală la locul de muncă, să reducem absenteismul și abandonul școlar.
Am dorit să le oferim posibilitatea de a accede la un mediu economic eficient, să îi integrăm în echipe de lucru multinaționale pentru a-și forma cunoștințe și abilități specifice calificării în care se pregătesc, dar și competențe lingvistice, sociale și culturale, care să îi motiveze în finalizarea studiilor și dezvoltarea carierei.
Am oferit oportunități pentru șase profesorii VET de a se forma profesional într-un mediu european pentru: dezvoltarea abilităților de a integra aplicații IT și instrumente digitale în procesul de predare - învățare - evaluare, de ai motiva să fie în pas cu cerințele mediului competitiv național și european de învățământ.
Participanții la acest proiect sunt:
Fluxul 1 - șase profesori VET care predau module de specialitate în școala noastră -perioada de mobilitate a avut loc (19.10.2022 - 25.10.2022) - partener CASA DA EDUCACAO - Lisabona
Fluxul 2 - 14 elevi din clasa a X-a C, învățământ profesional, calificarea Ospătar (chelner) vânzător în unități de alimentație - perioada de mobilitate (7.11.2022 - 25.11.2022) - partener HOTEL AKTI MUSSON și EURO EDUCATION SERVICES PC din  Grecia
Fluxul 3 - 15 elevi din clasa a XI-a C, învățământ liceal, calificarea Tehnician proiectant CAD - perioada de mobilitate (27.02.2023 - 17.03.2023) - parteneri CENTRO DE FORMAÇÃO PROFISSIONAL DA INDÚSTRIA METALÚRGICA METALOMECÂNICA și CASA DA EDUCACAO - LISABONA
Fluxul 4 - 15 elevi din clasa a X-a A, învățământ liceal, calificarea Tehnician în activități economice - perioada de mobilitate (24.04.2023 - 12.05.2023) - parteneri VAKKAS H. IOANNIS & SIA O.E, PRO EUROPEAN EDUCATION M.I.K.E. - Grecia
Rezultatele acestui proiect vor determina creșterea calității actului educațional din școală astfel:
- 44 de elevi cu cunoștințe, abilități și atitudini crescute, bine pregătiți, formați în medii reale de lucru, le-a crescut atracția pentru meseria studiată, și-au redus numărul de  absențe și toți își continuă studiile;
- șase profesori VET participanți la mobilitate sunt mai bine pregătiți profesional în domeniul IT vor aduce plusvaloare atât școlii cât și comunității locale, vor avea competențe de predare îmbunătățite folosind tehnologii digitale, vor realiza resurse educaționale didactice ce vor putea fi accesate și de alți profesori VET;
- Colegiul Tehnic ,,Ioan Ciordaș" și-a consolidat și dezvoltat harta parteneriatelor europene, prin prelungirea parteneriatelor cu CENFIM, CASA DA EDUCACAO și încheierea de noi parteneriate în Grecia cu: EURO EDUCATION SERVICES, hotelul AKTI MUSSON,  VAKKAS H. IOANNIS&SIA O.E și PRO EUROPEAN EDUCATION M.I.K.E.
- Combaterea excluziunii sociale oferind o educație de calitate pentru grupurile vulnerabile prin accesul la un învățământ atractiv, motivant, realizat într-un mediu real de muncă.
- Crește prestigiului școlii la nivel local prin adăugarea de plusvaloare ofertei educaționale, realizând cifrele de școlarizare pe orizontul 2023-2028.
- Participanții la mobilități și-au lărgit orizontul cultural, și-au îmbogățit abilitățile de comunicare și lingvistice, și-au îmbunătățit portofoliul personal obținând Documentul Europass Mobility și Certificatul de participare.
Aspecte din mobilitățile desfășurate se găsesc pe www.ciordas.ro.
Prof. ing. Monenciu Rodica

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 10:00:41 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...