Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ştiința devine mai atractivă pentru copiii din județul Bihor

Cu Fondul Ştiinţescu,

Ştiința devine mai atractivă pentru copiii din județul Bihor

10 proiecte și peste 87.341 lei acordați pentru implementarea acestora cu scopul de a face știința mai atractivă pentru copiii din județul Bihor.

Fondul Științescu Oradea, ediția a V-a a ajuns la final de implementare și a avut nu mai puțin de 1.069 de copii beneficiari cu vârsta cuprinsă între 6-19 ani. Echipele de proiect au desfășurat peste 200 de activități în domenii ca robotica, fizica și chimia, astronomia, științele naturii sau biologia, chiar și industria alimentară. Membrii echipelor de implementare au dedicat peste 1.500 de ore de voluntariat pentru a-i face pe copii să înțeleagă mai bine știința și să o îndrăgească. Fondul Științescu Oradea s-a desfășurat atât în mediul urban, în Oradea, Ștei, cât și în mediul rural, în Călugări, Sâmbăta, Tinca, Drăgănești și Buntești.
Prin implementarea programului Fondul Științescu, Fundația Comunitară Oradea a reușit să aducă împreună oamenii pasionați de educația STEM (științe, tehnologie, inginerie, matematică) și copiii curioși, prin diverse activități multidisciplinare, extrașcolare și aplicate. Programul s-a încheiat la finalul lunii iunie. Ce a însemnat Fondul Științescu Oradea, ediția a V-a se vede în clipul acesta.
În decursul a mai bine de patru luni, Fondul Științescu Oradea a ajuns în mai multe școli și licee din județul Bihor prin intermediul celor 10 proiecte care au obținut o finanțare și care au reușit să trezească interesul copiilor față de știință. Școlarii au construit jucării care funcționează cu ajutorul energiei solare, echipe de proiect formate din tineri liceeni au învățat copiii din mediul rural cum funcționează imprimarea 3D, cei de gimnaziu au dat viață unor roboți cu mâinile lor, alții au descoperit planetele și sistemul solar împreună cu părinții în serile de început de vară. Plante medicinale au fost identificate în natură și au fost procesate pentru a obține tincturi. Adolescenții se pot lăuda cu realizarea unor produse bio precum săpunuri sau emulsii. Alți liceeni au făcut experimente culinare și au înțeles cât impact poate avea știința asupra proceselor gastronomice. Au preparat produse de panificație și de patiserie și au început să se pregătească în calitate de viitori patiseri sau brutari.
Fondul Științescu Oradea este un program care încurajează o altfel de învățare, bazată pe practică și experimentare proprie. Prin inițiativele și proiectele finanțate, programul demonstrează în fiecare ediție că lumea științei este descoperită cu interes de tânăra generație, care ajunge să o înțeleagă prin prisma unor experimente și activități simple, cu aplicabilitate în viața de zi cu zi și care duc la deschiderea perspectivei lor asupra unui viitor profesional în domeniul științei.
Pentru mai multe informații despre parcursul Fondului Științescu Oradea, ediția a V-a, accesați: https://fundatiacomunitaraoradea.ro/fondul-stiintescu/
Beatrice Bungo,
manager comunicare

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:00:32 Ora standard a Europei de Est