Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Lucrări de reparații și investiții în unitățile școlare orădene

Reparații curente, dar nu numai

Lucrări de reparații și investiții în unitățile școlare orădene

Având în vedere faptul că peste câteva săptămâni începe noul an școlar, Primăria Oradea, prin Direcția Patrimoniu Imobiliar, efectuează o serie de lucrări la instituțiile de învățământ din Oradea.

La aceste unități școlare, pentru buna desfășurare a procesului instructiv-educativ, s-au efectuat diferite lucrări de reparații curente, printre care igienizări ale sălilor, ale coridoarelor și grupurilor sanitare. La unele unități au fost înlocuite ferestre, uși și pardoseli, au fost refăcute finisajele interioare etc.
La Grădinița Nr. 47, situată în Piața 1 Decembrie nr. 9, se execută lucrări de igienizare și finisaje interioare.
La Grădinița Nr. 17, situată pe str. Transilvaniei nr. 21, au fost finalizate lucrări de igienizare, reparații și zugrăveli în toate cele trei săli de grupă, grupuri sanitare și spații administrative și au fost înlocuite pardoselile din sălile de grupă cu podea laminată.
La Grădinița Nr. 28, aflată pe Aleea Onisifor Ghibu nr. 16, au fost executate lucrări de igienizări la sălile de grupă, oficii alimentare, spălător și coridoare.
La Grădinița Nr. 56 de pe Str. Liszt Ferenc nr. 75, au fost igienizate două săli de grupă și anexele acestora.
În ceea ce privește Școala Gimnazială ,,Oltea Doamna", situată în Parcul Traian, au fost executate lucrări de finisaje interioare și reparații în patru săli de clasă, un grup sanitar și coridor. În sălile de clasă au fost înlocuite pardoselile existente cu pardoseli din podea laminată și au fost executate lucrări de reparații și zugrăveli.
La Școala Gimnazială ,,Dimitrie Cantemir" au fost executate lucrări de recompartimentare și finisaje interioare în vederea creării unei noi săli de clasă.
În ceea ce privește Liceul Ortodox ,,Episcop Roman Ciorogariu", situat pe str. Aluminei nr. 88, acesta a fost reabilitat energetic prin Programul Operațional Regional în perioada mai 2020 - iulie 2023, iar din fondurile bugetului local în această vară s-au efectuat lucrări care nu au făcut obiectul acestui proiect european. Astfel, la corpul de clădire B a liceului sunt în curs de execuție lucrări de amenajări interioare, se reabilitează săli de clasă, grupuri sanitare, laboratoare și coridoare. Lucrările de amenajare interioară efectuate sunt realizate din bugetul destinat reparațiilor curente, aferente anului 2023.
La majoritatea unităților de învățământ, lucrările sunt finalizate în proporție de 90%, iar cele care sunt încă în curs de execuție vor fi gata până la începerea noului an școlar.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:59:05 Ora standard a Europei de Est