Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Șaptezeci de copii și-au petrecut de minune în tabăra din Cetatea medievală a Sighișoarei

Timp de șapte zile,

Șaptezeci de copii și-au petrecut de minune în tabăra din Cetatea medievală a Sighișoarei

La finalul unei activități educative complexe, inedite, de tabără, se cuvine să tragem câteva concluzii.

Îmi plac mult (ca profesor) aceste activități, deoarece copiii sunt altfel decât la școală și știu sigur că programul unei tabere întotdeauna va aduce beneficii clare, vizibile și pozitive în dezvoltarea copiilor. De aceea mă străduiesc să organizez în vacanța de vară măcar o tabără. De data aceasta a fost la Sighișoara. Fiecare tabără diferă prin locație, relief, colectiv, obiective, organizare, program, coordonatori, grup de copii participanți. Au fost șapte zile și șase nopți de poveste în care cuvintele cheie au fost: aventura, învățarea, colaborarea, mișcarea și distracția.
Tabăra din perioada 7-13 august 2023, AventuriX din Cetatea Sighișoara a fost o experiență unică pentru grupul de copii din Oradea (16 copii de la școala noastră, Avram Iancu Oradea și nouă de la alte școli din judetul Bihor). Caracteristic acestei tabere a fost faptul că zilnic celor 70 de copii nu le-au lipsit bandana, rucsacul (sticla cu apă, pelerina, hanoracul) și adidașii. Iar trezirea sau chemarea la activități cu ajutorul goarnei a fost laitmotivul taberei, alături de deplasarea în monom (câte unul în șir).
Programul fiecărei zile a fost unul plin, atractiv și util. Dintre activitățile derulate amintim:
1.Formarea echipelor și primirea bandanelor (pe care copiii le purtau la mână, la gât sau pe cap)
2.Realizarea steagurilor fiecărei echipe și prezentarea lor într-un atelier de public speaking
3.Turul cetății medievale ghidate de un toboșar autentic al cetății
4.Drumeție la Vila Franca
5.Olimpiada jocurilor pe echipe
6.Parcul de aventură Aventureland
7.Plimbare cu trenulețul
8.Discotecă
9.Vânătoarea de comori prin cetate
10.Atelier de confecționat măști
11.Bal mascat
12.Vizitarea muzeelor cetății
13.Tir cu arcul, praștia, nerf, blowgun
14.Atelier de dezvoltare personală
15.Excursie la Salina Praid
16.Plimbare cu Mocănița Sovata
17.Seara filmului
18.Scenete (cu momente din tabără)
19.Photovoice
20.Cântece la chitară
21.Premierea
Doresc să remarc organizarea impecabilă, activitățile bine alese, consecvența, creativitatea echipei de voluntari (elevi de liceu). Până și rotirea echipelor pentru luarea farfuriilor cu mâncare, precum și debarasarea meselor a fost bine organizată. Nu a lipsit în nicio dimineață înviorarea în Piața cetății. Primirea celor două grupuri a fost una specială, bagajele ne-au fost luate din parcarea autocarului (cu care ne-am deplasat de la Oradea la Sighișoara), copiii familiarizându-se cu monomul sub coordonarea voluntarilor, iar la intrare în hostel am fost întâmpinați după tradiția românească cu pâine și sare de către o voluntară îmbrăcată în costum popular.
Majoritatea elevilor din grupul orădenilor au fost a doua oară într-o tabără organizată de DistractX - Tabere, Evenimente, Ateliere, Educație și Distracție, ceea ce demonstrează cât de eficiente sunt aceste tabere. Recomandăm cu încredere taberele de la Transfăgărășan, Sighișoara, Rucăr și Grecia (începând cu anul viitor) pentru amintirile pe care le creează copiilor.
Am avut parte de copii curajoși, creativi, implicați și responsabili care s-au bucurat din plin de fiecare moment al taberei.
Mulțumim grupului de copii (coordonați de două doamne profesoare deosebite) din Botoșani, alături de care am făcut echipă bună și noilor prieteni voluntari datorită cărora am trăit momente magice! Mulțumim echipei DistractX - Tabere, Evenimente, Ateliere, Educație și Distracție pentru tot!
Feedbackul părinților și în special al copiilor (ce au învățat nou, cum s-au simțit, ce a însemnat această tabără pentru ei) participanți e sugestiv pentru tot ce am trăit, văzut și făcut în tabăra din Cetatea medievală a Sighișoarei.
Ascultați-i!
*Mulțumim frumos pentru tot ceea ce ați făcut pentru copiii noștri, pentru toată grija dvs! Pozele și filmările au fost de folos și ne-au încântat și pe noi, părinții și bunicii! Așa am știut în timp real ceea ce fac ei în fiecare moment important din tabără! Vă mulțumim încă o dată pentru tot! (mama Iulia)
*Mulțumim frumos pentru tot sprijinul și răbdarea de care ați dat dovadă în tabără! Mulțumim și pentru micile atenții, filmări și poze care au fost foarte frumoase. În felul acesta am văzut și noi cât de bine a fost organizată tabăra și câte activități frumoase au avut copiii. (mama Ana)
*Mulțumim frumos pentru tot ce ați făcut pentru copiii noștri, postările au fost de folos și ne-au încântat și pe noi, părinții (peisajele). Mihai așteaptă următoarea tabără, de anul viitor. (mama lui Mihai)
 *Vă mulțumim pentru tot, pentru cum v-ați implicat și ce ați făcut pentru copii, pentru postările zilnice! Cu siguranță vor rămâne cu amintiri frumoase. (mama Iasmina)
*În această tabără, mie mi-a plăcut mult echipa în care am ajuns și comportamentul instructorilor. Am învățat că munca în echipă e importantă și amuzantă, în plus, am aflat multe lucruri și informații noi. Locurile vizitate au fost foarte interesante. Activitățile au fost diferite față de cele din Transfăgărășan, mai interesante și surprinzătoare. Această tabără a fost foarte distractivă, creativă și unică! Sper să (re)vin! (Sofia)
* Mi-a plăcut foarte mult deoarece am putut cunoaște copii din Botoșani și am făcut un curs de prim ajutor și am învățat multe lucruri de la instructori. Am fost și la Salina Praid și cu Mocănița de la Sovata. Am vizitat locuri minunate. Am cunoscut și copii noi, tot din Oradea (Patricia și Adonis). Sper să țin legătura cu ei. Vă mulțumesc pentru surprize și pentru faptul că, deși, am terminat clasa a IV-a, ne țineți la curent cu orice. (Lara Z.)
*Mi-a plăcut că am fost la cățărări, m-am distrat foarte tare! Am învățat că se poate și fără telefon și chiar mă bucur. A fost mai greu să mă acomodez, dar m-am distrat de minune. Mă bucur că am avut această ocazie, de a cunoaște persoane noi care mi-au devenit prieteni și de a cunoaște instructori minunați. Vă mulțumesc pentru această experiență! (Maria)
*În tabără, am avut mâncare foarte bună și camerele au fost ok. Mi-am făcut prieteni și mi-am dezvoltat creativitatea. Am învățat și puțină istorie. (Daria)
*În această tabără, m-am simțit foarte bine; mi-am făcut prieteni, m-am distrat (am râs și am petrecut timp de calitate). Mi-a plăcut la cățărări, dar și turul toboșarului. Abia aștept următoarea tabără!!! (Anonim)
*Eu m-am simțit foarte bine în tabără, alături de Paul, Horia, Mihnea, Adonis și Mihai. Am învățat că munca în echipă este mai ușoară și îți ia mai puțin timp. (E. Dan) *Am petrecut o săptămână minunată în tabară! Ne-am distrat de milioane cu echipa Distractx. (Mihnea)
*Sunt Adonis. În această tabără am învățat că trebuie să ne respectăm unii pe alții. M-am simțit foarte bine. Mi-a rămas în memorie turnul cu ceas.
*Am avut parte de instructori buni și răbdători, iar mâncarea a fost foarte bună, ca la mama acasă! Cu drag, Iasmina!
*Mă numesc Lara P. M-am simțit foarte bine. A fost prima mea tabără, în care am învățat foarte multe lucruri.
* Sunt Lari. M-am simțit extraordinar. Contează mult în ce echipă ajungi, dar ne adaptăm. Am dobândit o nouă experiență de vis!
*Sunt Horia. În această tabără, eu am învățat că nu trebuie să fim zgârciți și răutăcioși unii cu alții.
Mulțumim tuturor pentru sinceritate și responsabilitate!
Prof. Monica Toader

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:30:53 Ora standard a Europei de Est