Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,ASTa a fost... ALTa va putea urma”

Dansul ca terapie pentru tinerii cu TSA

,,ASTa a fost... ALTa va putea urma”

În data de 10 august 2023, a avut loc conferinţa de închidere a proiectului "ASTa dans - terapie prin dans pentru copii și tineri cu tulburări de spectru autist", finanțat de către Fundația pentru Comunitate prin programul MOL pentru sănătatea copiilor.

Întâlnirea găzduită de Centrul Cultural Posticum din Oradea a constituit un bun prilej pentru lansarea ghidului metodic elaborat în cadrul proiectului. Broşura îi va ajuta pe specialiștii care doresc să aplice această metodă nouă care are ca scop îmbunătățirea vieții cotidiene a persoanelor cu TSA.
„Proiectul a avut ca scop oferirea unor şedinţe de terapie prin dans (Kadans) copiilor și tinerilor care prezintă tulburări de spectru autist (TSA), în vederea dezvoltării lor pe plan social și emoțional, dar și elaborarea ghidului metodic în care au fost cuprinse atât procedura în sine, cât şi experienţele acumulate pe durata derulării proiectului. Au beneficiat de această terapie 62 de copii şi tineri şi le mulţumesc colegilor noştri din cadrul celor patru instituții partenere din Oradea, C.S.E.I. ,,Cristal", C.S.E.I. ,,Bonitas", C.S.E.I. Nr. 1 și Asociația Viața cu autism pentru sprijinul acordat în implementarea proiectului" - a precizat Eva Oprea, preşedintele Asociaţiei ORCA şi coordonator al proiectului.
Activitățile de terapie prin dans (Kadans) s-au desfășurat în perioada ianuarie-iunie 2023, dovedindu-şi eficienţa în dezvoltarea motrică, socială şi emoţională a tinerilor participanţi, care au realizat progrese şi în privinţa comunicării cu cei din jur.
În cuvântul de introducere al ghidului metodic, care cuprinde rezultatele proiectului, terapeuta de dans din Belgia, Katrien Bruer, fondatoarea metodei Kadans, le-a mulţumit tuturor participanţilor care au contribuit la reuşita proiectului, exprimându-şi recunoștința pentru eforturile depuse de terapeuţi, dar şi de către tinerii beneficiari ai noii metode de terapie.
La evenimentul care a marcat finalizarea proiectului a fost prezent şi András Imre, directorul executiv al Fundației pentru Comunitate, care s-a bucurat pentru faptul că, prin acest proiect, s-a reuşit îmbunătățirea calității vieţii persoanelor cu TSA, mulţumindu-le coordonatorilor pentru devotament și efortul depus în cadrul proiectului.
Preşedintele Asociaţiei ORCA, Eva Oprea, a încheiat conferința cu următoarele cuvinte: ,,ASTa a fost..., dar ALTa va urma", exprimându-și dorința de continuare și chiar de extindere a proiectului în viitorul apropiat.
Prof. Boros Györgyi

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:32:30 Ora standard a Europei de Est