Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Cursul internațional de vară cu tema „Tendințe și orientări moderne în pedagogia contemporană din perspectivă non-formală”

Eveniment „TopFormalis” desfășurat la Câmpulung Moldovenesc

Cursul internațional de vară cu tema „Tendințe și orientări moderne în pedagogia contemporană din perspectivă non-formală”

Asociația pentru Educație și Formare „TopFormalis" din Oradea și partenerii săi au organizat în perioada 30 iulie - 3 august 2023 la Câmpulung Moldovenesc, județul Suceava, Cursul internațional de vară cu tema „Tendințe și orientări moderne în pedagogia contemporană din perspectivă non-formală".

Scopul programului a fost reprezentat de optimizarea nivelului de pregătire a resurselor umane din învățământ prin implicarea profesorilor în activităţi de formare şi dezvoltare profesională continuă prin strategii didactice non-formale. La eveniment au participat peste 20 de cadre didactice, elevi și studenți din județele Bihor, Bistrița-Năsăud și Suceava.
Curriculum-ul evenimentului a inclus următoarele teme: Simpozionul naţional „Tendinţe şi orientări în pedagogia contemporană din perspectivă non-formală"; Dezvoltarea competențelor transversale ale cadrelor didactice și elevilor prin intermediul activităților extracurriculare - aplicații practice / Vizitarea Pietrelor Doamnei de pe Muntele Rarău, plimbare cu telegondola; Educația pentru sănătate în contextul societății moderne (prof. Carmen Dinescu & dr. Călin Sonea - Direcţia de Sănătate Publică Bihor); Familia de succes în contextul societății contemporane (prof. Amelia Bănică); Tradiții și spiritualitate în societatea contemporană - aplicații practice / Vizitarea mânăstirilor Moldovița și Voroneț; Dezvoltarea abilităților de viață - creșterea rezilienței elevilor prin dezvoltarea competențelor sociale (prof. univ. dr. Valentin Blândul & prof. Marcela Urs - Asociaţia pentru Educaţie şi Formare „TopFormalis" Oradea); Aspecte privind formarea stimei de sine la adolescenți. Aplicații practice. (prof. Gabriela Juverdeanu - Liceul Tehnologic Nr. 1 Câmpulung Moldovenesc); Educația pentru valori autentice și provocările lumii contemporane / vizitarea Muzeului Lemnului din Câmpulung Moldovenesc.
Cursul a fost organizat sub forma unei extensii a Programului de formare profesională continuă cu același titlu inclus în Oferta educațională a Casei Corpului Didactic Suceava, avizată de Ministerul Educației, având un total de 24 de ore de formare. Finalitatea acestui program a fost reprezentată de redactarea unui volum cu titlul „Formal și non-formal în Științele Educației", ce a apărut la Editura „George Tofan" din Suceava și care conține rezumatele celor mai interesante activități extracurriculare pe care cursanții își propun să le implementeze cu elevii lor, inspirați fiind de temele dezbătute la cursuri.
La finalul celor cinci zile de curs, toți participanții și-au declarat satisfacția de a fi participat la activitățile propuse, precum și disponibilitatea de a aplica cele învățate în munca cu elevii lor, principalii beneficiari ai întregului program de formare profesională continuă.
Prof. univ. dr. Valentin Blândul

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:11:50 Ora standard a Europei de Est