Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Schimbul de experiență la nivelul elevilor

O nouă reuniune de proiect cu Germania și o premieră

Schimbul de experiență la nivelul elevilor

În perioada 8-13 iunie 2009, în cadrul Școlii de Pregătire a Agenților Poliției de Frontieră „Avram Iancu” din Oradea a avut loc o nouă activitate internațională pe probleme de învățământ între școala noastră și o delegație a Centrului de Formare și Perfecționare a Poliției Federale Germane, din Eschwege, care a avut ca bază schimbul de experiență la nivelul elevilor - Modulul I.

 Activitatea s-a desfășurat în conformitate cu Planul de relații internaționale pe anul 2009 și cu Acordul de parteneriat dintre Școala de Pregătire a Agenților Poliției de Frontieră „Avram Iancu” Oradea și Centrul de Formare și Perfecționare a Poliției Federale Germane din Eschwege. Acest parteneriat durează din anul 2002, astfel că în fiecare an, au avut loc mai multe activități, atât în Germania, cât și la noi, iar concluziile și rezultatele acestora au fost valorificate în procesul de învățământ din cele două școli. Delegația germană a fost condusă de dl Dietmar Wolf-Ephk, șeful echipei de parteneriat, având în componență pe dl Harald Siegel - diriginte, dl Roscher Ștefan, dl Gobel Bomhart și dl Engel Tomas – profesori, precum și un număr de 22 de elevi.
 Delegația Școlii de Pregătire a Agenților Poliției de Frontieră „Avram Iancu” a fost formată din cadre didactice, directorul adjunct pe probleme de învățământ – dl comisar-șef Ionel Hotnoga, avându-l în frunte pe comisarul-șef Ovidiu Stanciu – directorul  școlii.
 Așadar, la această întâlnire, s-a realizat, în premieră, un schimb de experiență și la nivelul elevilor celor două instituții prin includerea și participarea elevilor germani în programul de învățământ al elevilor noștri, fiind împărțiți la cele cinci clase ale anului I. Șeful delegației din germane, domnul Dietmar Wolf, a   apreciat faptul că „în cadrul UE, colaborarea este foarte importantă, atât pentru a ne cunoaște reciproc, cât și pentru a ne apropia ca națiuni. Elevii de azi sunt, de fapt, polițiștii de mâine. Baza pregătirii profesionale în cele două instituții este aceeași. Sigur că diferențe există, având în vedere că România, față de Germania, mai are și frontiere externe ale UE”.
 În această săptămână, elevii din Germania au participat la ore, dar au fost prezenți și în teren, având de realizat proiecte în echipă cu elevii români pe diferite teme culturale, de specialitate sau studii de caz.
 Pe lângă activitățile profesionale desfășurate zilnic în cadrul școlii, după un program bine structurat, delegația din Germania a avut posibilitatea de a admira zona turistică a Beiușului, vizitând Peștera Urșilor și ieșind în depresiunea Beiușului.
Reuniunea a fost un succes, iar următoarea etapă în cadrul programului de parteneriat se va desfășura în cadrul școlii din Eschwege, în toamna acestui an, având ca scop schimbul de experiență la nivelul elevilor, ca o continuare a proiectelor începute în aceste zile la Oradea. (Eugen M.)

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:30:44 Ora standard a Europei de Est