Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic are nu mai puțin de 1.500 de locuri pentru admitere

Universitatea din Oradea

Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic are nu mai puțin de 1.500 de locuri pentru admitere

Meseria de dascăl recâștigă teren în topul carierelor de viitor. Acest fapt se reflectă și în creșterea interesului tinerilor față de oferta educațională a Departamentului pentru Pregătirea Personalului Didactic (D.P.P.D.) al Universității din Oradea. Pentru anul universitar 2023-2024, D.P.P.D. pune la dispoziția celor care vor să devină profesori nu mai puțin de 1.500 de locuri, față de cele 850 de locuri, reprezentând cifra de școlarizare pentru anul 2022-2023.

„Aceste cifre sunt foarte încurajatoare pentru noi. Creșterea numărului de locuri este o consecință a faptului că și numărul studenților și al absolvenților care vor să devină profesori e tot mai mare de la an la an", spune prof. univ. dr. Florica Orțan, directorul D.P.P.D. „Meseria de dascăl are, în orice societate, un statut social și moral onorabil. A urma cariera didactică, a te implica în pregătirea viitoarele generații, este un act de virtute și mândrie profesională".
Prof. univ. dr. Florica Orțan spune că, în ultimii cinci ani, interesul tinerilor pentru profesiunea didactică e tot mai mare, în rândurile studenților Universității din Oradea și ale celor care au absolvit în alte centre universitare. „Programul de formare psihopedagogică oferă competențe care ajută persoana chiar de la educația în mediul familial, până la cel din instituțiile de învățământ superior", explică prof. univ. dr. Florica Orțan.
Universitatea din Oradea, prin Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic, organizează cursuri de perfecționare, gradul didactic II și gradul didactic I, în 50 de specializări, cum ar fi: Administrație publică, Automatizări și calculatoare, Drept, limbi străine, Pedagogia artei, Psihopedagogie specială, Teologie etc. De asemenea se organizează activități de perfecționare prin grade didactice pentru educatoare și învățători.
Durata studiilor de formare psihopedagogică este de trei ani, pentru nivelul I - licență, respectiv doi ani, pentru nivelul II, aferent studiilor de master. Pregătirea postuniversitară se desfășoară în regim modular, pe durata a câte un an pentru fiecare dintre cele două niveluri.
Înscrierile pentru studiile necesare unei cariere didactice se vor face între 1-20 septembrie 2023. Actele necesare fiind: certificat de naștere, certificat de căsătorie (dacă e cazul), carte de identitate - xerocopii și adeverință medicală.
Mai multe informații se găsesc la adresa: https://dppd.uoradea.ro/ro/noutati
Biroul Comunicare

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:58:05 Ora standard a Europei de Est