Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Un nou proiect Erasmus+ inedit

La Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia”, Oradea

Un nou proiect Erasmus+ inedit

La Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia" s-a dat startul proiectului Erasmus+ KA220 intitulat ,,Developing Solutions to Sustainability Using IoT - Dezvoltarea de soluții pentru sustenabilitate folosind Internetul obiectelor" 2022-2025.

Parteneriatul presupune o colaborare între unități de învățământ și agenți economici din șapte țări (Portugalia, Spania, România, Belgia, Turcia, Lituania și Polonia). În perioada 26-27 iunie 2023, a avut loc prima reuniune de proiect, în orașul Kaunas, Lituania. Din partea Colegiului Tehnic ,,Traian Vuia", Oradea, la această reuniune au participat director, prof. Cotca Alina și prof. Urs Marcela (coordonator proiect).
           Obiectivul principal al proiectului este dezvoltarea unui sistem IoT complet, folosind  tehnologia LoRaWAN, pentru a instrui tinerii și a-i ajuta să se adapteze la nevoile pieței actuale IoT. Acest sistem va consta dintr-un kit IoT care va cuprinde inclusiv senzori de mediu, care vor ajuta la dezvoltarea abilităților elevilor în domeniul schimbărilor climatice. Proiectul va include și formarea profesorilor prin cursuri dedicate și disponibile online (MOOC). Acest fapt va permite existența unor echipe multidisciplinare în dezvoltarea unor proiecte de predare, în care învățarea va aborda mai multe domenii ale cunoașterii și îi va face pe elevii din toate părțile Europei, conștienți de problemele de mediu și de lupta împotriva schimbărilor climatice.
            Obiectivele principale ale proiectului pot fi rezumate astfel:
1- Creșterea gradului de conștientizare a importanței mediului înconjurător și a luptei împotriva schimbărilor climatice și dezvoltarea abordărilor inovatoare ale predării şi învățării;
2-Dezvoltarea abilităților și încrederii profesorilor în dezvoltarea și utilizarea unei rețele de senzori (IoT) în tehnologia LoRa/LoRaWAN;
3-Încurajarea profesorilor să conceapă și să împărtășească practici inovatoare și eficiente de combatere a schimbărilor climatice printr-o strategie bazată pe proiectarea și utilizarea unei rețele de senzori de mediu;
4-Crearea unei rețele de cluburi IoT, Cluburi VET @LoRa, unde elevii și profesorii pot colabora pentru a crea o rețea IoT a senzorilor de mediu, pentru a aborda problemele legate de lupta împotriva schimbărilor climatice;
5-Consolidarea legăturii dintre școli, ONG-uri, companii, centre de formare a profesorilor, asociații profesionale ale profesorilor și universități.
            Opt organizații din șapte țări vor participa la acest proiect, care aduce împreună sisteme educaționale și contexte socio-culturale foarte diferite. Permițând accesul la o rețea internațională și participarea la  un proiect finanțat de Uniunea Europeană, instituțiile vor avea ocazia să crească, să se dezvolte, să creeze condiții mai bune pentru profesori și elevi. Pentru elevii și profesorii de la Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia" este o șansă unică de a fi parte într-un proiect bazat pe noi valențe ale tehnologiei (IoT - Internetul obiectelor), sub coordonarea Universității TRAS-OS-MONTES E ALTO DOURO, din orașul Vila Real din Portugalia.
Prof. Urs Marcela,
coordonator proiect România

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:50:51 Ora standard a Europei de Est