Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Cucerirea otomană din 1660 - Cetatea Oradea sub stăpânirea Semilunei”

Program muzeal-educativ

„Cucerirea otomană din 1660 - Cetatea Oradea sub stăpânirea Semilunei”

În perioada 1- 31 august 2023, la Secția Muzeul Orașului Oradea, din cadrul Muzeului Țării Crișurilor Oradea - Complex Muzeal, se va desfășura programul muzeal-educativ „Cucerirea otomană din 1660 - Cetatea Oradea sub stăpânirea Semilunei", adresat atât elevilor din învățământul preuniversitar, cât și pasionaților de istorie și, mai ales, de istoria frumosului nostru oraș.

         Cu acest prilej, muzeograful Dumitru Noane va prezenta evenimentele care au avut loc în timpul asediului din 1660 - purtat de oștile Imperiului otoman împotriva apărătorilor, majoritatea civili și, mai mult, tineri învățăcei -, cucerirea cetății, care a avut loc acum 363 de ani și urmările acestui eveniment asupra evoluției cetății și a așezărilor din jurul acesteia, ca reședință de pașalâc otoman.
         Cucerirea Oradiei, la 1660, reprezintă una dintre ultimele zvâcniri expansioniste ale Imperiului otoman, un important pas spre ținta următoare - Europa centrală. Pretextul anexării cetății de pe malul Crișului Repede a fost faptul că Gheorghe Rákóczi II, rebelul principe, unul dintre conducătorii răscoalei antiotomane a țărilor române între 1658-1660, și-a avut sediul aici. Cauzele sunt însă mult mai complexe și vizează însăși strategia lui Köprülü-Mehmed pașa în raporturile Imperiului otoman cu această parte a Europei. Prin cucerirea Oradiei se urmărea realizarea unei legături în lanțul orașelor-cetăți reședințe de pașalâcuri: Belgrad - Timișoara - Oradea - Eger - și, astfel, crearea unui front capabil oricând de a fi împins înainte. Cucerirea a fost posibilă în urma unui asediu de 46 de zile în care apărătorii - în cea mai mare parte populația civilă din oraș, neobișnuită cu mânuirea armelor, respectiv elevi de la școala orădeană -, nu s-au sfiit să se opună unui dușman copleșitor din punct de vedere numeric. Aceasta a deschis o pagină nouă în istoria cetății și orașului, aceea de reședință a unuia dintre cele mai puțin longevive pașalâcuri otomane.
         Toți cei interesați pot să se înscrie la program muzeal. Asociațiile/cluburile pot să se programeze după cum stabilesc, de comun acord, membrii acestora. Elevii sunt așteptați preferabil în grupuri constituite la nivelul școlilor de către cadrele didactice ce desfășoară activități pe timpul vacanței.
         Întâlnirile se vor desfășura la secția Muzeul Orașului Oradea, Piața Emanuil Gojdu nr. 39-41, în intervalul orar 10.00 - 18.00. Costul unui bilet este de 5 lei/persoană.
         Programările se fac la numărul de telefon: 0771/741.331.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:11:06 Ora standard a Europei de Est