Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

O experiență Erasmus+ Ka 121

La Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia” din Oradea

O experiență Erasmus+ Ka 121

În perioada 24.04.2023 - 12.05.2023 a avut loc a doua perioadă de stagii de pregătire practică din cadrul Proiectului Erasmus+ KA121 - Acreditare Erasmus în domeniul Educației și formării profesionale cu titlul ,,Valorificarea rezultatelor învățării și creșterea performanței școlare prin efectuarea stagiilor de practică în străinătate prin proiecte Erasmus+", proiect care se derulează cu sprijinul financiar al Comisiei Europene.

Mobilitatea pentru desfășurarea stagiilor de practică a avut loc în localitatea Paralia - Katerini, Grecia. La această mobilitate au participat 41 de elevi de la Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia" Oradea de la următoarele specializări: Electrician exploatare joasă tensiune, Tehnician în instalații electrice - electrician electronist auto (domeniul Electric); Tehnician în hotelărie, Bucătar, Ospătar (domeniul Turism și alimentație). Profesorii însoțitori au fost: director, prof. Cotca Alina, director adjunct, prof. Hoduț Florentina, inspector şcolar I.S.J. Bihor, prof. Vîlceanu Daniela, prof. Axinte Anamaria, prof. Mateaș Silvia și prof. Urs Marcela.
Obiectivele proiectului
1. Dezvoltarea cunoștințelor, abilităților, atitudinilor și valorilor profesionale, sociale, personale ale elevilor prin implicarea în stagii de practică la operatori economici cu o vastă experiență în domeniul electric, prin promovarea învățării bazate pe muncă, în scopul facilitării, formării și integrării profesionale pe piaţa muncii prin utilizarea instrumentului ECVET;
2. Dobândirea abilităților, cunoștințelor, rezultatelor învățării prin derularea de activităţi practice într-un mediu de lucru european pentru 41 de elevi participanți;
3. Dezvoltarea competențelor profesionale, sociale și personale de comunicare, îmbunătățirea competențelor lingvistice și de incluziune socială, cooperare în relațiile de muncă, a competențelor culturale, pentru 41 elevi și şase profesori însoțitori, în scopul unei mai bune tranziții de la școală la viața activă.
Câteva din rezultatele obținute
- dobândirea abilităților, competențelor, rezultatelor învățării prin desfășurarea activității practice în mediu de lucru european pentru 41 de elevi participanți la mobilitate;
- dezvoltarea competențelor profesionale, sociale, personale, lingvistice, culturale, de incluziune și cooperare pentru 41 elevi în scopul facilitării integrării pe piața muncii;
- crearea modelelor de colaborare instituțională dintre școala noastră și operatorii economici, parteneri de practică, datorită creșterii capacității școlii de a forma competențe relevante;
- obținerea a 41 de certificări recunoscute în UE - Certificat Europass Mobility.
            În perioada în care elevii au participat la mobilitatea din Paralia-Katerini, Grecia, ei au participat la activități practice care să le dezvolte competențele profesionale și personale, în funcție de profilul la care studiază. Elevii de la profilurile Tehnician în hotelărie, Bucătar și Ospătar, au realizat stagiul de practică la hotelul Akti Musson, din stațiunea amintită. Sub îndrumarea tutorilor de practică, elevii au efectuat numeroase activități cu caracter practic -  aplicat într-un mediu autentic, de situație reală de muncă și viață. Ei au fost implicați activ în tot ceea ce înseamnă activitatea specifică unui hotel, de la partea de spații de cazare, la cea de restaurant și bucătărie.
            Elevii de la profilul Electrician în instalații de joasă tensiune au efectuat stagiul de practică tot la hotelul Akti Musson, unde au pregătit toate camerele pentru sezonul estival și au adus și o notă de noutate - iluminarea fațadei hotelului cu benzi LED. Elevii de la profilul Tehnician electrician electronist auto au realizat stagiul de practică la firma SINERGIA METAXAS & SIA E.E, unde au deprins din tainele unui lucrător într-un service auto.
            Pentru că astfel de mobilități, facilitează și contactul cu istoria, limba, cultura, geografia și tradițiile țării de destinație, prin atelierele organizate elevii au luat contact cu minunata și faimoasa civilizație greacă. Au aflat care este alfabetul grecesc, au aflat despre zeitățile Greciei antice, dar au aflat și despre mari personalități din Grecia antică, care au fundamentat istoria, arta, filozofia sau politica. Greciei datorăm Europa de azi, o europă democratică și liberă.
            Periplul geografic, a purtat pașii elevilor prin locuri minunate, care au relevat Grecia ca o țară minunată, dăruită de Zei și de Dumnezeu. Printre locurile vizitate enumerăm: orașul Salonic, orașul Edessa și Băile Pozar, Canionul Enipeas, de la poalele Muntelui Olimp sau  complexul de mănăstiri de la Meteora.
               Elevii s-au bucurat de o experiență inedită și profund valorificatoare. Ei au dobândit cunoștințe teoretice și practice extrem de valoroase și autentice, dar au cunoscut și atmosfera efervescentă a Greciei și au descoperit cele mai interesante obiective, care atrag sute de mii de turiști în fiecare an. O experiență de neuitat cu zâmbete, cu bucurie, dar și cu multe cunoștințe profesionale și culturale acumulate.
Prof. Urs Marcela,
profesor însoțitor, membru în echipa de proiect

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:38:13 Ora standard a Europei de Est