Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Participare numeroasă la „Agenda familiei”

„Când intimidarea şi violenţa se strecoară în căminele noastre”

Participare numeroasă la „Agenda familiei”

Subiectul celei de-a treia întâlniri din cadrul seminarelor gratuite „Agenda familiei", desfăşurată la sediul DAS Oradea, a fost „Când intimidarea şi violenţa se strecoară în căminele noastre" şi i-a avut ca şi invitaţi pe doamna senator Arina Moş şi prim-procurorul Parchetului de pe lângă Judecătoria Oradea, domnul Vlad Bradea.

În deschidere, directorul DAS Oradea, dna Anca Grama, le-a mulţumit celor prezenţi pentru participarea numeroasă şi interesul manifestat faţă de acest program demarat pentru a veni în sprijinul relaţiilor de familie, a prezentat invitaţii şi le-a amintit participanţilor colaborarea cu Inspectoratul Şcolar Județean Bihor și cu şcolile din Oradea legat de prevenţia consumului de substanţe interzise în rândul tinerilor, măsurile pe care instituţia noastră le poate lua în caz de abandon şcolar, comportament neadecvat în şcoală, protecţia familiei și a copilului, dar şi despre serviciile de consiliere psihologică gratuite pe care le oferim părinţilor, bunicilor şi tinerilor care au nevoie.
„Mă bucur să văd că acest program demarat de Direcția de Asistență Socială Oradea se bucură de interesul comunității, pentru că prin dezbateri și implicare putem schimba mentalități și putem armoniza relațiile de familie, în diverse situații de viață cu care ne putem confrunta oricare dintre noi", a declarat Anca Grama.
Întâlnirea a continuat cu prezentarea de către doamna senator Arina Moş a iniţiativelor legislative susţinute de către aceasta referitoare la protecţia copilului și la alte domenii de interes precum indemnizaţia pentru creşterea copilului şi extinderea ordinului de protecţie la toate categoriile de victime şi la toate formele de violenţă, pe lângă cea domestică.
Domnul prim-procuror Vlad Bradea a aprofundat subiectul de interes care vizează procedura prin care se asigură protecţia persoanei, victimă sau potenţială victimă a violenţei domestice, situaţiile şi modalităţile de sesizare a parchetului, bullying, abandon şcolar.
Participanții, printre care părinți, profesori și directori de şcoli interesați de temele prezentate, au dezbătut situații de viață cu care se confruntă și au încercat, alături de invitați și reprezentanții instituției să găsească soluții și modalități de îmbunătățire a legislației și a practicii instituțiilor angrenate în diferite proceduri. Întâlnirea a fost una interactivă, cu întrebări şi răspunsuri, directorul executiv al DAS Oradea, doamna Anca Grama, doamna senator Arina Moş şi domnul prim-procuror Vlad Bradea au menţinut interesul celor 70 de participanţi cu informaţii şi cu situaţii cu care s-au confruntat în practica profesională, manifestându-şi totodată întreaga deschidere şi sprijinul pentru toţi cei care se implică în rezolvarea problemelor comunităţii.
Mulţumim pentru participare şi vă aşteptăm cu drag şi la următoarele întâlniri.

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 18:39:57 Ora standard a Europei de Est