Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Universitatea din Oradea, campusul viitorului prinde viață

Cea de a doua ediție a „Universității de vară”,

Universitatea din Oradea, campusul viitorului prinde viață

Viitorii arhitecți au ocupat trotuarul străzii Universității, își propun să schimbe radical imaginea campusului central al Universității din Oradea și au primit „botezul" meseriei lor.

Cea de a doua ediție a „Universității de vară", organizată de Facultatea de Construcții, Cadastru și Arhitectură a Universității din Oradea, și-a încheiat cursurile vineri, 21 iulie 2023, printr-o serie de evenimente inedite.
Rezultatele „Laboratorului de idei", în cadrul căruia studenți și profesori din toată țara au căutat împreună soluții pentru reabilitarea campusului central al Universității din Oradea, au fost expuse pe gardul instituției de învățământ superior, din strada Universității. Inițiatorul și sufletul „Universității de vară" a viitorilor arhitecți, conf. dr. arh. Szabolcs Guttman a explicat că, prin acest demers, a dorit să aducă sub ochii tuturor orădenilor ideile studenților, idei care își propun să deschidă campusul și să îl facă un loc atractiv, în egală măsură, pentru turiști și pentru locuitorii acestui oraș. „Ne dorim ca acest campus să fie și locul spre care să vină centrul. Ansamblul art nouveau cu totul și cu totul inedit, este ca un cuib de gânduri bune pentru viitor", a spus conf. dr. arh. Szabolcs Guttman, care nu a uitat să facă o reverență către memoria arhitecților Vágó, cei cărora Oradea le datorează ansamblul de clădiri monument.
Urmând tema propusă, echipele de studenți au venit cu idei foarte curajoase cum ar fi: blocarea traficului pe strada Universității, în scopul accesibilizării ei pentru pietoni, lărgirea spațiilor verzi, crearea de coridoare urbane și deschiderea campusului spre noul centru cultural, ce urmează a fi construit dincolo de pârâul Peța.
Coordonator al unei echipe de studenți, asist. drd. arh. Constantin Bungău a prezentat și el soluții pentru eliminarea locurilor de parcare de pe strada Universității, realizarea de alei și piste velo. „Ne-am propus să deschidem campusul spre oraș, prin realizarea unor zone de tranzit, de socializare și întâlnire", a spus asist. drd. arh. Constantin Bungău, adăugând că „toate aceste idei trebuie luate ca niște propuneri, concepte de arhitectură care, la un moment dat, pot deveni realizabile".
Decanul Facultății de Construcții, Cadastru și Arhitectură, prof. univ. dr. ing. habil. Marcela Prada, le-a mulțumit celor 55 de studenți, veniți din toată țara și din Republica Moldova, pentru entuziasmul cu care s-au aplecat asupra temei reconfigurării campusului orădean. „Da, într-adevăr, viziunea fraților Vágó respiră în acest campus și ne educă, în spiritul frumosului, pentru arhitectură", a spus prof. univ. dr. ing. habil. Marcela Prada, adăugând că este „foarte curioasă să vadă impactul propunerilor făcute de studenți".
În continuarea manifestărilor finale ale „Universității de vară" studenții au primit diplomele care certifică prezența lor la acest stagiu profesional și au luat parte la o ceremonie inedită. „Botezul studenților de la Arhitectură reprezintă recuperarea unei tradiții", a explicat conf. dr. arh. Szabolcs Guttman, cel care a „celebrat" ceremonia inițiatică desfășurată în vechiul club al Universității. „Am descoperit că aici exista, pe vremea în care funcționa unitatea de jandarmi, un bazin cu apă termală. Sperăm ca, la un moment dat, să putem oficia acest botez așa cum se cuvine, în acel bazin, astăzi ascuns sub podea", a spus profesorul. Până atunci, viitorii arhitecți s-au „botezat" scriindu-și pe corp, cu carioci lavabile, jurămintele profesionale și desenându-și însemnele meseriei direct pe piele.
Timp de două săptămâni, între 7-21 iulie 2023, în cadrul „Universității de vară" au conferențiat: decanul Facultății de Arhitectură din Timișoara, Cristian Blidariu, colegul lui clujean, Șerban Țigănaș și decanul facultății de profil din Budapesta, Gall Anthony John. De asemenea, participanții la „Universitatea de Vară" a Facultății de Construcții, Cadastru și Arhitectură au avut în program ateliere despre restaurările monumentelor istorice, vizite în Ungaria, întâlniri cu arhitecți din județe vecine, au organizat și vernisat mai multe expoziții. (B.C.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:05:36 Ora standard a Europei de Est