Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Şcoala altfel – Campionii”, ediţia a VIII-a

Gala premiilor ,,TopFormalis”

„Şcoala altfel – Campionii”, ediţia a VIII-a

Asociaţia pentru Educaţie şi Formare "TopFormalis" din Oradea şi partenerii săi (inspectoratele şcolare județene din Bihor, Bistrița-Năsăud şi Sălaj, precum și Colegiul Tehnic „Traian Vuia" din Oradea, Colegiul Național Pedagogic „Regina Maria" Deva, Liceul Tehnologic Nr. 1 Câmpulung Moldovenesc, Liceul Teoretic Novaci, Școala Gimnazială Cislău, Școala Gimnazială Poiana Codrului, Școala Gimnazială Novaci, Școala Gimnazială „Zelk Zoltan" Valea lui Mihai, Școala Gimnazială „Ștefan cel Mare" Bistrița, Școala Gimnazială Poiana Stampei, Școala Gimnazială „P.V. Stefanelli" Câmpulung Moldovenesc, Școala Gimnazială Nr. 1 Tileagd, Grădinița cu Program Prelungit „Boboceii" din Micro3, Buzău, Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Bistrița, Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Suceava, Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea, Asociația CES Oradea, respectiv Asociația pentru Promovarea Cooperării în Educație Oradea) au implementat cea de-a VIII-a ediţie a Proiectului „Şcoala altfel - Campionii".

Proiectul a fost inclus în Calendarul Activităților Educative Regionale şi Interjudeţene al Ministerului Educaţiei, cod CAERI 258. Principala activitate a fost reprezentată de organizarea concursului cu acelaşi nume.
            Scopul concursului a fost promovarea modelelor de bună practică în domeniul educației non-formale implementate de școlile din toate județele prin intermediul activităților extracurriculare. Obiectivele concursului au fost următoarele: identificarea și diseminarea modelelor de bună practică în domeniul educației non-formale; încurajarea cadrelor didactice care predau în învățământul preuniversitar românesc să realizeze activități extracurriculare de calitate; evaluarea și recompensarea celor mai valoroase asemenea activități extracurriculare identificate ca fiind realizate în școlile din județele ţării.
La acest concurs au fost înregistrate 31 de activităţi extracurriculare desfăşurate în cadrul programelor „Şcoala altfel!", respectiv „Şcoala verde" implementate în anul şcolar 2022 / 2023. În urma definitivării procesului de evaluare realizat de o comisie de specialişti din Oradea şi Bistriţa (şi în care s-a ţinut cont de aspecte precum originalitatea activităţii, corectitudinea proiectării şi realizării activităţii din punct de vedere metodic, relevanţa documentelor justificative prezentate, impactul asupra grupului-ţintă etc.) au fost acordate următoarele premii, constând în carduri-cadou pentru cumpărături online în contravaloare de aproximativ 1.500 lei:
PREMIUL I - Ojică Elena Olivia, Colegiul Național „Samuil Vulcan" Beiuș - TRASEU TURISTIC ÎN ȚARA BEIUȘULUI. DRUMUL BISERICILOR DIN LEMN. PROIECT INTERDISCIPLINAR;
PREMIUL II - Păunescu Iuliana, Colegiul Național Pedagogic „Regina Maria" Deva - BIBLIOTECA VIE
PREMIUL III - Szabo Andreea, Liceul Tehnologic Felix, structura Grădinița cu Program Prelungit „Prietenii copilăriei" Sânmartin - CURCUBEUL SĂNĂTĂȚII
MENȚIUNE - Moldovan Mihaela Adriana, Centrul Școlar de Educație Incluzivă Cristal, Oradea - SPECTACOL TEATRU SENZORIAL - „PRIMĂVARA";
PREMIUL LOCAL BIHOR - Ganea Daniela, Colegiul Național „Iosif Vulcan" Oradea - EXPERIENȚE INOVATIVE;
PREMIUL LOCAL BISTRIȚA-NĂSĂUD - Pop Maria Corina, Liceul Teoretic „Solomon Haliță" Sângeorz Băi - AJUTOR, VOLUNTARIAT ȘI POVEȘTI CU BUCURIE PENTRU BUNICI;
PREMIUL LOCAL HUNEDOARA - Gheban Nora, Colegiul Național de Informatică ,,Carmen Sylva" Petroșani - IMPORTANȚA VOLUNTARIATULUI ÎN EDUCAȚIA COPIILOR;
Decernarea tuturor premiilor a avut loc cu ocazia „Galei premiilor TopFormalis", ediţia a VIII-a şi a Simpozionului naţional „Promovarea educaţiei non-formale prin intermediul proiectelor educaţionale şi al activităţilor extracurriculare", evenimente organizate vineri, 30 iunie 2023 la Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Nr. 1 Oradea, respectiv on-line pentru participanții din alte localități.
Prof. univ. dr. Valentin Cosmin Blândul,
preşedinte al Asociaţiei pentru Educaţie şi Formare „TopFormalis" Oradea
Prof. Mihaela Cheregi, coordonator proiect

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:50:24 Ora standard a Europei de Est