Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Proper Relation Online and Offline

Final de proiect Erasmus

Proper Relation Online and Offline

Liceul Teoretic ,,Constantin Șerban" a beneficiat în perioada 2019-2023 de trei proiecte Erasmus+. Unul dintre aceste proiecte - Proper Relation Online and Offline, s-a încheiat în perioada 15-19 mai în cadrul ultimei mobilități care a avut loc în localitatea Bilgoraj, Polonia.

Proiectul a început în anul 2019 ca un proiect eTwinning urmând să fie transformat în Erasmus în 2020. Astfel am lărgit puțin scopul nostru inițial şi l-am adaptat noii dimensiuni europene. Noul scop a fost de a trezi gradul de conștientizare cu privire la hărțuirea cibernetică și hărțuirea tradițională, deoarece poate viza pe oricine, oricând și se poate întâmpla în mod anonim. În timp ce crește gradul de conștientizare cu privire la hărțuirea cibernetică, elevii vor învăța cum să folosească tehnologia într-un mod sigur. Ne-am  propus să diseminăm un program de bune practici pe care le-am experimentat în propriile şcoli, pe care l-am creat împreună și îmbunătățit față în față, la nivel național și internațional. Îmbunătățirea abilităților de navigare în siguranță în rețelele sociale, înțelegerea modului în care hărțuirea cibernetică poate dăuna oamenilor, învățarea despre privacy - adică cum să păstrăm private conturile noastre de pe rețelele sociale și cum să ne asigurăm de faptul că oamenii nu văd informațiile personale pe aceste rețele au fost printre principalele noastre obiective prioritare.
            În cadrul mobilităților din acest proiect au fost implicați un număr de 20 de elevi şi șapte cadre didactice.
            Proiectul dispune de rezultate remarcabile, printre care un proiect eTwinning desfășurat concomitent cu proiectul Erasmus, numeroase expoziții pe tema bullying-ului şi Cyberbullying-ului, video-clipuri prin care elevii din școlile partenere au pus în scenă episoade de bullying întâlnite în școlile lor sau pe care le-au aflat de la prieteni şi au găsit şi prezentat soluții de stopare a acestui fenomen. Au fost create, de asemenea, materiale de tip ebook, cu concluziile activităților din cei trei ani de proiect. Reamintim că proiectul a avut ca parteneri școli din Polonia, Italia, Spania şi liceul nostru.
            Prof. Silaghi Antonia, coordonator de proiect

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:26:28 Ora standard a Europei de Est