Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Dimensiunea practic-aplicativă a pregătirii în domeniul intervenției polițienești”

Simpozion Internaţional la Şcoala de Pregătire a Agenţilor de Poliţie de Frontieră „Avram Iancu” Oradea

„Dimensiunea practic-aplicativă a pregătirii în domeniul intervenției polițienești”

În zilele de 22 și 23 iunie 2023 a.c., Şcoala de Pregătire a Agenţilor de Poliţie de Frontieră „Avram Iancu" Oradea a fost gazda simpozionului internaţional de prezentări ştiinţifice cu tema „Dimensiunea practic-aplicativă a pregătirii în domeniul intervenției polițienești". Simpozionul este la cea de a XV-a ediţie și reunește anual reprezentanţi ai instituţiilor de învăţământ din ţară şi de la nivel european.

La simpozion au luat parte delegaţii ale instituţiilor de învăţământ cu atribuţii în pregătirea şi formarea poliţiştilor, dar şi alte entităţi din domeniul ordinii şi siguranţei publice, din ţară şi din străinătate.
Pentru această ediție tematica abordată a dorit să scoată în evidență modul și metodele prin care instituțiile de învățământ din sistemul de ordine si siguranță publică reușesc să pregătească elevii pentru ca aceștia să fie capabili să pună în practică cunoștințele și competențele dobândite în cadrul procesului instructiv-educativ și să le  permită absolvenților să se adapteze cerințelor și să răspundă provocărilor concrete cu care se confruntă pe parcursul carierei.
Delegațiile străine participante la această ediție a simpozionului au reprezentat cele două școli din Republica Ungaria (Şcolile Tehnice de Ordine Publică din Miskolc şi Szeged) și delegația din Slovacia (Școala profesională secundară a Forțelor de Poliție Košice).
De asemenea,  reprezentanţi ai principalelor instituţii de învăţământ poliţienesc din România au luat parte la activităţile desfăşurate în cadrul simpozionului și au prezentat fiecare, alături de reprezentanții instituțiilor din străinătate, un material de analiză pe tema laturii practic-aplicative a pregătirii în domeniul intervenției polițienești din cadrul instituţiei pe care o reprezintă.
Şcoala de Agenţi de Poliţie ,,Septimiu Mureşan'' din Cluj-Napoca, Şcoala de Agenţi de Poliţie ,,Vasile Lascăr'' din Câmpina, cele două instituţii de profil ale Jandarmeriei Române, Şcoala de formare şi perfecţionare a personalului Poliţiei de Frontieră Române din Iaşi, dar şi Institutul de Istorie ,,George Bariţiu'' Cluj-Napoca, au participat în cadrul simpozionului cu prezentări pe tema stabilită (metode, dificultăți, exemple).
Domnul comisar şef de poliţie Ionel Hotnoga, directorul Şcolii de Pregătire a Agenţilor Poliţiei de Frontieră „Avram Iancu" Oradea, a condus delegaţia instituţiei de învăţământ în cadrul acestui simpozion, şi în calitate de gazdă a evenimentului s-a asigurat ca toate activităţile să se desfăşoare în concordanţă cu obiectivele instituţionale în domeniu.
Această activitatea ne-a dat ocazia de a analiza asemănările şi deosebirile dintre procedurile specifice de proiectare a învăţământului poliţienesc din alte state, membre ale Uniunii Europene, oportunitatea şi posibilitatea adoptări unor aspecte în vederea creării unei metodologii comune pe baza experienţei acumulate şi s-a putut face o analiză a modului cum celelalte instituţii din ţară desfăşoară aceste activităţi şi posibilitatea transferului ulterior al experienţei acumulate în activitatea desfăşurată la Oradea. Ca de fiecare dată şi în acest an reprezentarea la această importantă activitate a fost numeroasă, au fost implicaţi reprezentanţi foarte bine pregătiţi profesional din cadrul fiecărei instituţii iar acest lucru s-a putut observa din interesul manifestat de participanţi pe parcursul lucrărilor, precum şi din calitatea lucrărilor prezentate.
Comisar-șef de poliţie Micheş Eugen

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:27:54 Ora standard a Europei de Est