Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Campusul pentru meserii a câștigat finanțarea din PNRR cu cel mai mare punctaj din țară

Campusul pentru învățământ dual din Oradea

Campusul pentru meserii a câștigat finanțarea din PNRR cu cel mai mare punctaj din țară

Proiectul pentru realizarea Campusului pentru învățământ dual din Oradea a câștigat finanțarea în cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR) cu cel mai mare punctaj din regiunea de nord-vest și cel mai mare din țară, 91,2 puncte. În regiunea nord-vest se finanțează două proiecte, în condițiile în care au fost depuse trei cereri. Până în data de 26 iunie se mai pot depune contestații.

Campus Oradea este un proiect prin intermediul căruia elevii bihoreni vor putea să învețe o meserie din domeniile construcții, mecanică, instalații și lucrări publice, electromecanică, electronică și automatizări și chimie industrială. Acesta se adresează elevilor care încep clasa a IX-a din toamnă. Se vor putea face înscrieri la începutul lunii iulie 2023.
 În cadrul campusului vor fi funcționale laboratoare, ateliere de practică pentru diferite specializări, săli pentru învățământul teoretic, un cămin pentru cazare cu o capacitate de 140 de locuri, o cantină, cabinete medicale, bazin de înot și sală de sport.
Proiectul are o valoare totală de 146.183.346 lei cu TVA, echivalentul a peste 29 milioane de euro. Din această sumă, 98.048.510 lei (19,7 milioane de euro) reprezintă valoarea aprobată din PNRR, iar restul de 48.134.835 lei (9,6 milioane de euro) este contribuția Consiliului Județean Bihor.
,,Lucrările la Campus sunt într-o fază avansată. Până acum s-au realizat lucrări în valoare de 17,5 milioane de euro, contravaloarea acestora fiind achitată din bugetul Consiliului Județean Bihor. Câștigarea finanțării europene ne va permite accelerarea lucrărilor și achiziția dotărilor necesare. Ne vom putea recupera o parte din plățile efectuate, urmând ca sumele încasate să fie direcționate pentru alte proiecte de investiții în județul Bihor", a declarat Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor.
În vederea realizării Campusului pentru învățământ dual s-a format un consorțiu din 18 membri: Consiliul Județean Bihor (lider de proiect), Primăria Municipiului Oradea, Inspectoratul Școlar Județean Bihor, Universitatea Oradea, cinci unități de învățământ - Colegiul Tehnic „Traian Vuia" Oradea, Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul" Oradea, Liceul Tehnologic „Constantin Brâncuși" Oradea, Colegiul Tehnic „Alexandru Roman" Aleșd și Liceul Tehnologic „Unirea" Ștei - și nouă companii private și asociații - SC Faist Mekatronic SRL, SC Connectronics România SRL, SC Vernicolor SA, SC Celestica SRL, SC Purem Oradea SRL, SC Nidec SRL, SC Plexus Services RO SRL, Asociația Bihor West Professional și Asociația Firmelor Bihorene.
Campusul este în imediata vecinătate a Universității Oradea și a viitorului Parc Științific și Tehnologic, pe strada Ceyrat, nr. 4.
Detalii despre proiect: https://www.cjbihor.ro/campus/

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:52:24 Ora standard a Europei de Est