Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

“Natura are nevoie de tine!”

De Ziua mondială a mediului

“Natura are nevoie de tine!”

Cu ocazia „Zilei mondiale a mediului” (5 iunie 2009), la Școala cu clasele I-VIII din Husasău de Criș, s-a desfășurat o acțiune educativă, sub genericul ,,Natura are nevoie de tine”.
La manifestare au participat elevii clasei a VI-a, sub coordonarea dnei prof. Sanda Radu.

 În prima parte a activității, invitatul special, Viorel Bițiș, pădurarul care veghează asupra pădurilor satului, a făcut o scurtă prezentare a florei și faunei din zonă, arătând cum s-au deteriorat acestea de-a lungul timpului și a făcut un apel la elevi, și prin ei la membrii comunității pentru a proteja natura. Copiii au fost foarte interesați deoarece au realizat că pot și ei contribui la asigurarea unui mediu curat și sănătos pentru noi și pentru generațiile viitoare. Au fost impresionați când reprezentantul Romsilva le-a explicat de cât timp are nevoie o pădure să crească și cât de ușor și fără motiv se taie atâția copaci.
 În continuare, au avut loc prezentări în power point despre planeta Pământ, animalele și plantele ocrotite de lege, sursele de poluare și metode de combatere a poluării.
 Elevii au citit compuneri pe tema ,,Dacă eu aș fi Pământul...”, în care se arăta tristețea Pământului atunci când copiii aruncă hârtii, rup flori sau crengi, poluează apele sau lovesc animalele. Elevii au căutat în atlase animale și plante ocrotite.
 Un grup de elevi a ieșit la ecologizarea  terenului din jurul școlii.
 În încheiere, elevii au prezentat afișe cu îndemnuri la ocrotirea mediului: „Viitorul depinde de tine!” „Poluarea mediului duce la moartea vietăților și chiar a ta”, „Protejați planeta Pământ – casa noastră a tuturor! „Un mediu curat începe cu tine”, „Copacii sunt efortul nesfârșit al pământului de a vorbi cu cerul”, „A înțelege natura înseamnă a înțelege viitorul, dar a face ceva pentru salvarea naturii înseamnă a contribui la fericirea omenirii”.
 Prin această activitate, elevii au conștientizat că pot avea un rol important în protejarea naturii și prin aceasta pot să-și asigure un viitor mai curat și mai sănătos. (R.S.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:57:34 Ora standard a Europei de Est