Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Trei studenți ai Facultății de Protecția Mediului au fost selectați pentru un program european de management sustenabil al apei

Alianța EU GREEN

Trei studenți ai Facultății de Protecția Mediului au fost selectați pentru un program european de management sustenabil al apei

Un grup de trei studenți ai Universității din Oradea, Facultatea de Protecția Mediului, au fost selectați pentru a face parte din echipa internațională a programului „Towards a sustainable water management", proiect dezvoltat în cadrul Alianței EU GREEN.

După cum reiese din titlul programului, studenți și profesori de la universitățile membre EU GREEN vor încerca să găsească soluții pentru un management sustenabil al resurselor de apă.
Coordonatoarea studenților orădeni, conf. univ. dr. Emilia Pantea, reamintește că resursele de apă se confruntă cu provocări majore, datorate schimbărilor climatice și creșterii continue a populației. Programul „Towards a sustainable water management" își propune să răspundă acestei crize iminente, studiind mecanisme precum: relația - sol, apă, plantă, atmosferă, calitatea apei și integritatea ecosistemelor - prin evaluarea poluării apelor, tratarea și epurarea acestora. „Studiile, cercetarea științifică și colaborarea universităților participante se vor realiza printr-un mix de cursuri, workshopuri și lucrări practice, derulate atât în format fizic cât și virtual", spune conf. univ. dr. Emilia Pantea. La toate acestea vor lua parte și cele trei studente ale Facultății de Protecția Mediului selectate pentru a lucra în cadrul acestui program: Bot Larisa Andreea, Cîmpan Nicoleta Mădălina și Ioncu Mihaela.
„Între 12 și 17 iunie 2023, cursurile și activitățile de cercetare s-au desfășurat în format fizic, fiind susținute de către cadre didactice de la universitățile implicate. Studenții au avut posibilitatea implicării în aplicații practice, care au vizat analize specifice apei potabile și apelor uzate, vizite la stații de epurare a apelor uzate și uzine de tratare a apei", a mai adăugat conf. univ. dr. Emilia Pantea. Cursurile susținute de universitarul orădean au abordat teme de interes actual, precum desalinizarea apei și fitoremedierea apelor uzate.
„Dezvoltate în cadrul Alianței EU GREEN, BIP-urile, Programe Mixte Intensive, precum cele la care iau parte și studenții noștri, sunt formate noi și inovatoare de mobilitate, introduse de noul program Erasmus + 2021-2027. Aceste programe, derulate în comun de mai multe instituții de învățământ superior, prezintă abordări pedagogice avansate, combinând mobilitățile în format fizic, față în față, cu învățarea virtuală", explică conf. univ. dr. Emilia Pantea.
Lider al acestui proiect EU GREEN este Universitatea din Extremadura, din Spania, având ca parteneri și co-organizatori: Universitatea din Evora (Portugalia), Universitatea din Gävle (Suedia), Universitatea din Oradea (România), Universitatea „Wrocław" University (Polonia). (B.C.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:01:16 Ora standard a Europei de Est