Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Câștigătorii concursului „10 cu felicitări pentru colectarea separată”

Au fost premiați

Câștigătorii concursului „10 cu felicitări pentru colectarea separată”

Concursul „10 cu felicitări pentru colectarea separată", desfășurat pe o perioadă de șase săptămâni, s-a încheiat cu premierea școlilor care au colectat cea mai mare cantitate de deșeuri.

La premierea care a avut loc joi, 15 iunie 2023, la sediul Primăriei Oradea, au participat: directorul adjunct al Direcției Tehnice din Primăria Oradea, Adina Popa, coordonator proiect - Laura Breb, din partea RER Vest S.A și Szekely Farkas Timea - coordonator proiect din partea Eco Bihor S.R.L
Concursul a fost lansat de  Primăria Oradea, Inspectoratul Școlar Bihor, SC ECO Bihor SRL și SC RER Vest SA, scopul acestuia fiind conștientizarea  importanței reciclării și a colectării separate în mod corect a deșeurilor reciclabile, dar și dezvoltarea spiritului ecologic al tinerilor prin participarea efectivă la acest proces.
„Mulțumesc partenerilor noștri Eco Bihor și RER Vest, dar și școlilor participante pentru implicarea de care au dat dovadă.  Proiectul este unul important pentru comunitatea orădeană, obiectivul principal fiind creșterea gradului de colectare separată și stimularea elevilor de a-și însuși o atitudine pozitivă față de mediu, dobândind capacitatea de a recunoaște tipurile de deșeuri reciclabile. Este practic, un prim pas în introducerea colectării pe mai multe fracții", a spus Adina Popa, directorul adjunct al Direcției Tehnice din Primăria Oradea.
Cele șase școli participante au fost: Szacsvay Imre, Nicolae Bălcescu, Lorantffy Zsuzsanna, Onisifor Ghibu, Mihai Eminescu și Oltea Doamna.
Pe parcursul celor șase săptămâni, o insulă ecologică digitalizată mobilă a fost pusă la dispoziția școlilor participante, aceasta fiind amplasată câte cinci zile în curtea fiecărei unități.
Școlile clasate pe primele trei locuri sunt:
 - Locul  I - Școala Gimnazială Szacsvay Imre, care a colectat separat o cantitate de 8,13 kg de deșeuri/cap de elev. Premiul a fost suma de 9.000 lei, sponsorizat de S.C Eco Bihor SRL. Cantitatea totală colectată de către elevii acestei școli a fost de 6.092 kg.
- Locul II - Liceul Reformat „Lorántffy Zsuzsanna", care a colectat separat o cantitate de 2,53 kg de deșeuri/cap de elev. Premiul a fost suma de 7.000 lei, sponsorizat de RER VEST
- Locul III - Colegiul Național Mihai Eminescu, cu o cantitate de 1,79 kg de deșeuri/cap de elev, cu un premiu de 4.000 lei, sponsorizat de Primăria Municipiului Oradea.
Totodată, clasele care au colectat cea mai mare cantitate de deșeuri din fiecare școală participantă au primit câte un voucher cadou în valoare de 1000 lei, oferit de Eco Bihor.
De asemenea, toate școlile participante la acest proiect au fost dotate de Eco Bihor S.R.L cu pubele pentru fiecare tip de deșeu, în fiecare clasă.
Concursul „10 cu felicitări pentru colectarea separată" va continua și în următorul an școlar.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:53:00 Ora standard a Europei de Est