Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Simpozionul internațional de istorie bancară, „un brand” pe care istoricii orădeni promit să-l ducă mai departe

Cea de a XV-a ediție

Simpozionul internațional de istorie bancară, „un brand” pe care istoricii orădeni promit să-l ducă mai departe

a sfârșitul săptămânii, Universitatea din Oradea a găzduit cea de a XV-a ediție a Simpozionului Internațional de istorie bancară, intitulat „Muncă, bani, bănci, cultură și politică - sec. XVIII-2023".

Fiindcă prof. univ. dr. Mihai Drecin, inițiatorul acestui proiect științific, a decis să predea ștafeta organizării lui, ceremonia de deschidere a evenimentului a fost marcată de cuvintele de recunoștință, rostite la adresa istoricului orădean, și de promisiunea că seria acestei manifestări științifice va continua.

În cuvântul său de deschidere, prof. univ. dr. Mihai Drecin a făcut o trecere în revistă a celor mai importante repere temporale ale simpozionului de istorie bancară, eveniment care a debutat în anul 1991, ca un parteneriat între Universitatea din Oradea și Liceul Pedagogic „Iosif Vulcan". „Ne mândrim că Universitatea din Oradea a avut inițiativa organizării acestei manifestări științifice, chiar înaintea Băncii Naționale a României", a adăugat cel care a fost, vreme de trei decenii, mintea și sufletul simpozionului de istorie financiar bancară de la Oradea.
Președintele Senatului Universității din Oradea, conf. univ. dr. Aurel Căuș, a spus că simpozionul „Muncă, bani, bănci, cultură și politică - sec. XVIII-2023" a devenit un „brand care îmbogățește averea spirituală a universității și contribuie la bunul renume, național și internațional, al acesteia".
La rândul ei, Antonia Nica, viceprimar al Municipiului Oradea, a declarat: „Primăria are nevoie acută de: muncă, bani, bănci, cultură și politică. Prin aportul dumneavoastră, suntem siguri că vom deveni mai bogați, fiecare dintre noi".
Decanul Facultății de Istorie, Relații Internaționale, Științe Politice și Științele Comunicării, prof. univ. dr. habil. Gabriel Moisa, a dat asigurări că evenimentul academic lansat de mentorul său, prof. univ. dr. Mihai Drecin, va merge mai departe. „Vom încerca să avem aceeași ritmicitate, pentru că este o onoare să găzduim această manifestare științifică".
Reprezentantul Facultății de Științe Economice, prof. univ. dr. Ioan Morar a subliniat că organizarea a cincisprezece ediții ale unui simpozion presupune multă muncă și dăruire. „E important să punctăm, cu acest tip de manifestări intelectuale, întărirea tradiției academice a Universității din Oradea", a spus conducătorul Departamentului de Finanțe Contabilitate al FSE.
„Îi mulțumim domnului profesor Drecin pentru lecțiile transmise de-a lungul anilor: continuitate, profesionalism și onestitate", a spus prof. univ. dr. habil. Sorin Șipoș - conducătorul Școlii Doctorale de Istorie a Universității din Oradea. „Profesorul Mihai Drecin a demonstrat că, dacă ești perseverent, dacă îți dorești cu orice preț, îți poți duce la bun sfârșit proiectele științifice", a mai afirmat prof. univ. dr. habil. Sorin Șipoș, adăugând că manifestarea academică de la Oradea, devenită tradiție și reper pentru profesioniștii acestui domeniu, are meritul de a fi lansat noi direcții de cercetare, interdisciplinare.
La finalul părții inaugurale a Simpozionului Internațional de istorie bancară, intitulat „Muncă, bani, bănci, cultură și politică - sec. XVIII-2023", profesorul Mihai Drecin a reușit încă o dată să își surprindă colegii, anunțând că, înainte de a publica materialele prezentate la ediția din acest an a manifestării, își dorește să scoată de sub tipar mai multe volume ce vor cuprinde 20 de lucrări, de licență și master, din domeniul istoriei bancare, pe care le-a coordonat. „Sunt lucrări muncite, bazate pe documente inedite și valoroase, din istoria bancară a Transilvaniei", a precizat prof. univ. dr. Mihai Drecin.
Vineri și sâmbătă, aproape 50 de specialiști, istorici și experți în domeniul financiar bancar, din România și din țări precum: Iran, Italia, Republica Moldova, Spania, Slovenia, Grecia și  Ungaria, au prezentat lucrări științifice despre: nașterea sistemelor bancare statale, împrumuturi, credite, finanțele cultelor religioase, bancheri, foamete, societăți economico-culturale, cooperative sătești, capital străin, școli finanțate de bănci, reforme monetare, digitalizare și marketing în domeniul bancar etc. (B.C.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:06:05 Ora standard a Europei de Est