Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic este portdrapel al internaționalizării la Universitatea din Oradea

Dezvoltarea unui parteneriat de cercetare educațională

Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic este portdrapel al internaționalizării la Universitatea din Oradea

În aceste zile, Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic (D.P.P.D.), al Universității din Oradea, a inițiat o serie de discuții pentru dezvoltarea unui parteneriat de cercetare educațională cu mediul preuniversitar din județele Bihor și Satu-Mare.

La consultările preliminare, care s-au desfășurat on-line, au fost invitați directori ai unităților de învățământ și reprezentanți ai Inspectoratului Școlar Județean și ai Casei Corpului Didactic din cele două județe.
„Scopul întâlnirii a fost acela de a identifica cele mai importante nevoi în cercetarea educațională", spune directorul D.P.P.D., prof. univ. dr. Florica Orțan. Aceasta a subliniat că direcțiile vizate sunt: performanța școlară, educația digitală, educația în mediile vulnerabile, voluntariatul în rândul elevilor, cadrelor didactice și al comunității, incluziunea școlară ș.a.. Focalizarea a fost în direcția explorării nevoilor identificate la nivelul școlilor și al valorificării relației dintre mediile universitar și preuniversitar, ca soluție optimă în vederea desfășurării unor cercetări empirice care să poată îmbunătăți procesul de învățământ", a mai explicat prof. univ. dr. Florica Orțan.
D.P.P.D. face parte, începând cu acest an, din rețeaua CEEPUS (Central European Exchange Programu for Universitu Studies), program care va permite cadrelor didactice și studenților să susțină activități de predare, studiu și să ia parte la școli de vară desfășurate în universitățile partenere din: Polonia, Croația și Albania. „Parteneriatul vizează focalizarea pe schimbul de know-how în vederea formării cadrelor didactice", a precizat prof. univ. dr. Florica Orțan.
De asmenea, la începutul lunii iunie, D.P.P.D. a primit vizita reprezentanților Universității din Stockholm din Suedia, Universității Oslo Metropolitan din Norvegia, Universității Napier din Edinburgh, Scoția, Universității Queens din Belfast, Irlanda de Nord, Universității Hertfordshire, Anglia și ai Universității „Maria Grzegorzewska" din Varșovia, Polonia. „Am lucrat împreună pentru a continua colaborarea în rețeaua Erasmus și la dezvoltarea unui nou proiect major în aceeași componență. Acest proiect vizează accesul la educație și servicii pentru persoanele vulnerabile, de peste vârsta de 18 ani. Proiectul, similar celor anterioare în acest consorțiu, implică participarea a zeci de studenți ai Universității din Oradea la cursuri și conferințe, organizate în cadrul universităților partenere, precum și desfășurarea, respectiv, publicarea unor cercetări în aria incluziunii și accesului la educație", a mai spus directoarea D.P.P.D.
În aceeași sesiune, prilejuită de întâlnirea partenerilor de proiect, colegii de la Universitatea „Maria Grzegorzewska" din Varșovia au invitat cadrele D.P.P.D. să facă o vizită în Polonia. „Este vorba de un proiect Horizon Europe, care vizează cercetarea reprezentărilor asupra bunăstării în raport cu educația și condițiile de viață. Cercetarea urmează să exploreze viziunea asupra calității vieții în mai multe zone din Europa", explică prof. univ. dr. Florica Orțan.
Și, la mijlocul lunii iunie, Universitatea din Oradea a primit vizita unei delegații de la Universitatea Pedagogică de Stat ,,Ion Creangă" din Chișinău, Republica Moldova. Cu prilejul acestei întâlniri, prof. univ. dr. Florica Orțan, directorul D.P.P.D., a invitat echipa Institutului de Științe ale Educației din Republica Moldova, afiliată universității moldave, să se alăture proiectului de cercetare lansat în parteneriat cu Universitatea „Maria Grzegorzewska" din Varșovia. Prof. dr. habil. Lilia Pogolsa, reprezentanta Institutului de Științe ale Educației de la Chișinău, a primit invitația cu deosebit interes. (B.C.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:46:39 Ora standard a Europei de Est